Reddit is een van de meest bezochte websites ter wereld. De forum-achtige opzet waarin je reacties van anderen omhoog kunt stemmen werkt als een trein. Zelfs bedrijven zijn er vaak op te vinden om vragen van gebruikers te beantwoorden. Nu heeft Reddit besloten om nog meer nadruk te leggen op de comments: de mobiele app wordt aangepast.
Reddit wil vooral zorgen dat de reacties prominenter in beeld zijn en dat je die zonder drempels kunt benaderen. Het schrijft in een blog: Gesprekken vormen de kern van Reddit en onderscheiden ons van de rest van het internet. Door middel van berichten en commentaren gaan Redditors de dialoog aan met elkaar en met hun community. Vandaag introduceren we updates voor onze iOS- en Android-apps om het eenvoudiger en sneller te maken om deze conversaties aan te gaan. Met als doel hindernissen weg te nemen en wrijvingspunten te verminderen, verbeteren we de gebruikerservaring voor redditors.”
Het doet dat met meerdere dingen, zoals het direct laden van reactie. De reacties laden hiermee veel sneller, waardoor je meteen het gesprek aan kunt gaan met andere Redditors. Als je op de reactieknop tikt in de feed, dan ga je meteen naar de topcomments, waardoor je sneller weet wat er wordt besproken. Als je echter in het gesprek bent en je wil weten wat ook alweer de originele tekst was van de post, dan is er nu een sticky contextbalk die je meteen terug laat keren naar de post.
Ook wordt er ongeacht het posttype eenzelfde soort weergave uitgerold, bijvoorbeeld voor de mediaspeler en de gebaren. Hierdoor kun je wat makkelijker door de content heen. Dat is verder het enige dat wordt veranderd, maar je kunt je voorstellen dat een app die zo universeel geliefd is, zelfs bij de kleinste aanpassingen op een heleboel feedback kan rekenen. Het maakt het makkelijker om te reageren, maar het is de vraag of de originele post straks niet iets te veel wordt ondergesneeuwd door die nieuwe focus op de reacties.
Reddit is een van de grootste websites ter wereld, zo wordt het onder andere meer gebruikt dan Snapchat en LinkedIn. Het heeft 73,1 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dagelijks. Er zijn dan ook meer dan 100.000 subreddits. Het is ook een rijk bedrijf: in 2023 was de winst 804.03 miljoen dollar.