Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie. Zo blijkt uit de Omnichannel Index 2024, een initiatief van Google in samenwerking met Impact Commerce, dat nu voor de vierde keer is uitgebracht. Dit rapport biedt inzicht in de prestaties van retailers op het gebied van omnichannel klanterervaringen en beoordeelt meer dan 350 retailers uit de Benelux en Scandinavië op hoe vlot en geïntegreerd hun winkelervaring op alle kanalen is.
Er zijn een aantal punten waarop Nederland uitblinkt ten opzichte van de andere regio’s, waaronder:
- Marleen Smit, Director Retail bij Google.
De studie licht verschillende Nederlandse retailers uit die uitblinken in omnichannel retail. Karwei valt op door hun digitale volwassenheid met een perfecte score in de categorieën app en marketing. H&M onderscheidt zich door het effectief gebruik van klantdata en uitstekende digitale marketingstrategieën. En GAMMA blinkt uit in technische prestaties, voorraadbeheer, loyaliteitsprogramma’s en een soepel aankoopproces.
Meer info over het onderzoek hoor je in onderstaande video, of is te vinden op de website van Impact Commerce.
[Fotocredits – YouraPechkin © Adobe Stock]