De hele storm van het Eurovisie Songfestival is stil komen te liggen, dus we kunnen weer rustig verder gaan met onze wekelijkse rubriek Deze week viral. Hierin delen we diverse social media-posts en video’s die om een verscheidenheid aan redenen viraal gingen. Deze weken waren er vele pareltjes te vinden. Hier komen ze:
De NS schijnt er wat minder blij mee te zijn, maar influencer Isabelle de Roij kookt wel vaker op gekke plekken (en voornamelijk de trein). In een nieuwe video zit ze in de trein kip te bakken. Ze doet het met een pan die werkt op elektriciteit (zo moet ze ook een medereiziger verzekeren, die bang is voor wat er allemaal naast zich gebeurt met die pan). Het mag voor haar dan heel lekker zijn, het is inderdaad voor medereizigers niet al fijn: die stoom, hitte, vuur en dan ook nog iemand die er de hele tijd bij zit te babbelen, maar origineel is het wel, en dat is ook waarom ze viral gaat.
@isabellederoij Wat moet ik de volgende x maken? 🍗 #foodtiktok #isabellederoij #kip #trein #joostklein
The Spark is een nieuwe zomerhit uit Ierland. Kinderen hebben het gemaakt voor de Dag van het creatieve kind die op 15 juni plaatsvindt. Kinderen, waaronder kinderen van asielzoekers, die aangesloten zijn bij een jeugdcentrum in Cork maakten deze rapvideo en het is niet alleen erg koddig om te zien: het wordt ook veel gezien. Het aantal views zit al rond de 9 miljoen.
Over viral gaande jongeren gesproken: de 20-jarige Stijn uit Dwingeloo bouwde in huis en tuin een Hot Wheels-baan. Na het opnemen van de video is deze meteen weer afgebroken, maar het is natuurlijk wel een kinderdroom die uitkomt. Oke, eerlijk is eerlijk, een mensendroom die uitkomt. Het autootje gaat kneiterhard de tuin door en dat is heel tof om te zien. Dat deze viral gaat, zal niemand verbazen.
Iets waar we dan niet zozeer van dromen, dat is worm charming. Het idee is dat je er alles aan doet om te zorgen dat er wormen omhoog komen. Zoals meeuwen op het gras stampen om de diertjes te laten denken dat het regent, waarna ze uit de aarde omhoog komen, zijn Worm Charming-kampioenschappen er om datzelfde te doen als mens. Sommigen doen de snake, anderen gebruiken scheppen en hamers om de dieren te verleiden omhoog te komen. Bijzonder. Met dank aan de universteit van Wageningen.
@resourcewur The annual worm charming championship! An event of importance at the Wageningen campus 🪱 #wormcharming #wur #wageningen
We hebben gelogen, we gaan toch voor één video die iets met het Eurovisie-songfestival te maken heeft, en dat is vooral omdat de ouderen van WZC Kristallijn er heel blij van worden en dat zeer aanstekelijk is. Euro-opa’s en -oma’s verenigt u!
@wzc_kristallijn #wzckristallijn #joostklein #eurovisionsongcontest #bilzen #12pointstothenetherlands #animagroup #grotespouwen @joost Sorry Musti… Joost gaat winnen!
Big Merla is iemand die je op TikTok wil volgen. Ze is moeder en ze heeft allemaal kinder-instrumenten waarop ze nummers uit de jaren 90 speelt. Ze doet dat op heel grappige wijze en ze schroomt niet om keiharde rock te spelen, zoals de onderstaande hit van System of a Down:
@bigmerla 🍼👶🏻🤘🏼 Crib of Rock @systemofadown #chopsueysystemofadown #chopsuey
Niet iedereen had het door, maar de video waarin op het Louvre reclame wordt gemaakt voor het nieuwe album van Billie Eilish is nep. Uiteraard loopt het Louvre niet vol met water, maar het is dus ook geen video die erop geprojecteerd werd in de echte wereld. Het is een gewone video van het Louvre waarop daarna digitaal de Billie Eilish-details en het water zijn toegevoegd. Het is wel een tof effect, maar wel overduidelijk helemaal nep:
Billie Eilish’s new album ‘HIT ME HARD AND SOFT’ at the Louvre in Paris. 💙
— Pop Crave (@PopCrave) May 17, 2024
De meeste kinderen willen naar de kinderboerderij, maar niet het kind van Stefanie O’Brien. Dat wil heel erg graag naar het Four Seasons hotel. De video ervan is al 51 miljoen keer bekeken. Goede reclame voor de hotelketen!
@sobrizzle If the @Four Seasons Hotels is looking for a baby ambassador my niece got you 😂🤣😂🤣😂