Spotify weet dat het goud in handen heeft met zijn Spotify Wrapped. Mensen reageren er enthousiast op en delen het ook nog massaal op social media. Een betere reclame voor je app is er niet. Nu komt het met iets nieuws: My Spotify, en dat is eigenlijk een Wrapped die je elke dag kunt bekijken.
In een nieuwe blogpost schrijft Spotify dat je in My Spotify van alles kunt vinden gebaseerd op je luistergedrag. “De komende weken zullen luisteraars op hun homepage banners en gepersonaliseerde berichten in de app aantreffen die hun unieke Mijn Spotify luistergewoonten onthullen. Ze kunnen ook gepersonaliseerde functies ontdekken die exclusief zijn voor Spotify, zoals Daglijst, DJ, Blend, Dagelijkse Mix of de “Made For You” hub-een one-stop shop vol gepersonaliseerde afspeellijsten, podcasts, functies en aanbevelingen voor elke luisteraar.”
Het idee van My Spotify is dat je er een daglijstje in kunt vinden om te luisteren, naast een DJ Mix gebaseerd op jouw voorkeuren. Zo heb je elke dag een gloednieuwe, persoonlijke playlist te luisteren en wordt er ook nog een leuke mix gemaakt met muziek die je leuk vindt. Spotify zegt dat het met deze nieuwe functies fans wil verbinden met de muziek waar ze van houden op een unieke manier. Ook wil het graag op het juiste moment met de juiste functie komen, schrijft het.
We zijn benieuwd of de lijstjes ook veel nieuw te ontdekken muziek bevat, want dat is natuurlijk onder andere wat Spotify al vanaf dag één een handige app maakt. Je kunt onder andere AI muziek laten toevoegen die je misschien wel al kent, maar lang niet hebt gehoord en die om de een of andere reden goed thuis hoort bij de andere muziek in je afspeellijst. Het is een welkome toevoeging, dat sowieso. Soms is het moeilijk om door de vele playlists nog te zien waar je nu precies moet zijn voor je persoonlijke afspeellijsten binnen Spotify en dat wordt nu een stuk makkelijker vindbaar.
Helaas is het nog niet overal beschikbaar, want het rol nu uit naar een select aantal landen. Die landen zijn de Engelssprekende landen, dus de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarna komt het ook naar andere landen.