Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen. Ook bevestigt het opnieuw de sterke focus op het creëren van een cultuur van samenwerking en een ‘can-do’-mentaliteit.
- Jouk Pleiter, oprichter en CEO van Backbase.
Het ontwerp van het 5.000 vierkante meter grote hoofdkantoor symboliseert de kernwaarden van Backbase en inspireert tot een ‘can-do’-mentaliteit, innovatie en samenwerking. Gelegen in het hart van Amsterdam, biedt het goede bereikbaarheid en uitzicht op het IJ. Het kantoor ligt naast het wereldwijde hoofdkantoor van de bekende Nederlandse techbedrijven Booking.com en Adyen. De cirkelvormige indeling van het kantoor symboliseert het samenwerkingsethos van het bedrijf, moedigt spontane interacties aan en bevordert een sterk gevoel van teamwork onder Backbasers.
“Onze visie was het creëren van een ruimte die niet alleen inspireert tot innovatie, maar ook mensen samenbrengt.” Aldus Carolien Roos, hoofdarchitect bij Firm. “Het ontwerp moedigt het soort toevallige ontmoetingen en discussies aan die vaak leiden tot baanbrekende ideeën – een belangrijk ingrediënt in het succesrecept van Firm.”
Duurzaamheid staat voorop in het ontwerp van het nieuwe hoofdkantoor. Het beschikt over energiezuinige systemen, milieuvriendelijke materialen en groene ruimten. Die het streven van Backbase weerspiegelen om zijn ecologische voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd een gezonde, inspirerende werkomgeving te creëren. De opening van het nieuwe wereldwijde hoofdkantoor is meer dan alleen een mijlpaal voor Backbase. Het is een gedurfd statement over de visie van het bedrijf op de toekomst van bankieren.