Opel heeft een maand geleden een influencer-actie bedacht: ze geven in ‘betaal met views‘ drie auto’s weg aan YouTubers die een video maken met het automerk in de hoofdrol. Als de video’s genoeg views krijgen, kunnen ze gratis een auto ophalen bij Opel.
Elke auto heeft een verschillend aantal views nodig om gekocht te kunnen worden, die variëren van 590.000 voor de goedkoopste tot bijna een miljoen voor de duurste.
De duurste auto van de drie hebben ze al af moeten geven, zo blijkt, en wel aan YouTuber Yuri Schuurkes uit Brabant, die met zijn kanaal Spideyplanet vooral bekend is vanwege video’s waar hij in een heel goed lijkend Spider-Man kostuum rondrent, ondersteund door filmmuziek.
Hij maakte een video waarin hij een proefrit gaat doen in een Spider-Man kostuum. Die heeft op geheel organische manier meer dan een miljoen views gekregen (Opel maakt heel duidelijk dat gekochte views gecheckt worden door Google en je automatisch diskwalificeren) en dus is het kassa.
Het is bijna raar dat de andere twee auto’s nog niet geclaimd zijn. Het aantal views is beduidend minder, dus dat moet op zich prima te doen zijn voor een beetje YouTuber. Misschien zijn er niet genoeg die een rijbewijs hebben of behoefte aan een auto?
Voor de minder bekende mensen is er ook nog hoop: Opel geeft ook nog een iPadhouder (3000 views) en kinderbuggy (5160 views) weg, dus er valt nog steeds wat te halen, ook als je geen reuze-aantallen haalt.
[Afbeeldingen © SpideyPlanet]