16.04.2016
Advertising

De 10 best bekeken reclamefilmpjes op YouTube van maart 2016

By: Tedje van Gils

BlogAdvertising

Iedere maand worden er een heleboel reclames gemaakt. De ene nog irritanter dan de andere, maar er zitten af en toe ook hele grappige reclames bij en reclames die je echt bijblijven. Wij zetten de 10 best bekeken reclamefilmpjes van YouTube van afgelopen maand voor je op een rijtje.

In de filmpjes zien we verschillende beroemdheden voorbij komen: Cristiano Ronaldo, Cookie Monster uit Sesamstraat en rapper Lil Wayne. Deze celebs kwamen geen van allen op nummer 1 te staan. Die plek kreeg P&G’s Always. Kijk je mee naar de tien beste reclames van afgelopen maand?

10. McDonald’s McCafe

De originele video werd ruim 2 miljoen keer bekeken, maar hieronder is de versie met Engelse ondertiteling toegevoegd. Wel net zo handig, behalve als je de Taiwanese taal begrijpt dan. Bekijk hieronder de emotionele en ontroerende reclame van McDonald’s!

9. Barbie Spy Squad Recreation

Deze reclame van Barbie Spy Squad Recreation kreeg afgelopen maand 2,1 views op YouTube. Barbie komt in actie!

8. Our Principles PAC

‘Real Donald Trump quotes about women’. Vrouwen lezen quotes voor die Donald Trump over vrouwen heeft gezegd in het verleden. Bizar! Deze video werd 3,2 miljoen keer bekeken.

7. Cristiano Ronaldo

We schreven al eerder over wat er gebeurt als Cristiano Ronaldo op een terras gaat zitten en een kop thee bestelt. Hij wordt continu aangesproken en mensen willen met hem op de foto. Maar het was voor een goed doel. Even schaamteloze promotie maken voor zijn eigen lijn koptelefoons in samenwerking met ROC Live Life Loud. De video werd ruim 4 miljoen keer bekeken.

6. Under Armour – Michael Phelps

Deze commercial met de Amerikaanse zwemmer Michael Phelps werd afgelopen maand 4,8 miljoen keer bekeken. Een hele vette reclame van Under Armour waarin je ziet hoe zwaar het trainingsschema is van Phelps. It’s what you do in the dark that puts you in the light.

5. Walt Disney World

Een hele bijzondere reclame van Disney Parks over de Mansfield familie. Shaylee is doof en ze stond versteld toen Tinkerbell en Minnie Mouse zich in gebarentaal voorstelden! De video werd in maart 4,8 miljoen keer bekeken, maar de teller staat inmiddels al op ruim 5 miljoen.

4. iPhone 6s Timer

Cookie Monster gebruikt ook Siri! Apple werkt samen met Cookie Monster voor de nieuwste campagne rondom de hands-free functie van Siri op de iPhone 6s. Deze video werd afgelopen maand 8,1 miljoen keer bekeken en de teller staat inmiddels op 9,6 miljoen views.

3. Samsung Galaxy S7

Wat gebeurt er als je een fles champagne leegschenkt op een Samsung Galaxy S7? Lil Wayne staat er versteld van. Whaaaaaat!? Heel cool dat Samsung Lil Wayne gestrikt heeft voor deze video. In maart werd de video 8,6 miljoen keer bekeken, maar op moment van schrijven staat hij op 11 miljoen.

2. DU Group

Een aankondiging voor earth hour dat op 19 maart plaatsvond. De video werd op YouTube 9,8 miljoen keer bekeken. De teller staat inmiddels al bijna op 12 miljoen. Wat mij betreft een verrassende nummer twee!

1. Always #likeagirl

Always speelde in op de trend van emojis. De video gaat over gender problemen in de standaard set met emojis. Waarom zijn er alleen maar emojis met sportende mannen en vrouwen die hun nagels doen? De reclame werd 18,1 miljoen keer bekeken.

Share this post