14.11.2017
Advertising

Deze Amazon-reclame voor kerst heeft een hoop ouders boos gemaakt

By: Patrick Smeets

BlogAdvertising

Richting de kerst doet iedereen zijn best om de allerliefste en schattigste kerstcommercial te maken, om onze harten te winnen en te zorgen dat we gaan kopen bij het bedrijf in kwestie. En ja, het is al zover. Vergeet Sinterklaas maar, want die telt internationaal niet mee natuurlijk…

Amazon heeft normaal gesproken altijd leuke kerstcommercials, maar dit jaar is het even mis. Het online warenhuis heeft namelijk de gouden regel van de kerstcommercial gebroken: je bemoeit je niet met de vraag wie de cadeaus onder de kerstboom legt, want dat kan nog wel eens netelige vragen opleveren bij kinderen die nog heilig in de Kerstman geloven.

In de spot zie je een vader die zich met een hoop Amazon-pakjes verstopt voor zijn kinderen. De kinderen in de commercial blijft de wetenschap dat papa eigenlijk de Kerstman is bespaard, maar als ze de commercial zien levert dat wel vragen op.

Boze ouders ‘bedanken’ Amazon voor alle vragen die ze nu krijgen van hun kinderen en stellen dat de Kerst wel geruïneerd is voor ze. Of dat allemaal goed komt in de gezinnen weten we natuurlijk niet, maar Amazon heeft zich zeker niet populair gemaakt onder ouders van jonge kinderen die deze commercial hebben gezien. Foei!

[Afbeeldingen © Amazon]

Share this post