Lego heeft altijd als doel gehad om de dromen van kinderen waar te maken en dat doel wordt versterkt door deze foto-campagne die door Asawin Tejasakulsin gemaakt is. Het zet heel mooi situaties uit het dagelijks leven af tegen de fantasie die daar achter zou kunnen zitten. Deze laatste serie heet niet voor niets ‘Imagine’ en de kans is groot dat de campagne in de prijzen gaat vallen.
Stel je voor dat je een tafereel zoals de onderstaande zelf zou moeten bouwen. Het is jammer dat er geen gegevens beschikbaar zijn over hoe lang het heeft geduurd om deze scènes te maken en hoeveel blokjes daar voor nodig zijn geweest, want dat waren vast cijfers waar zelfs de extreem uitgebreide en grote sets van Lego niet tegenop kunnen!
De campagne is eigenlijk deel twee, want Tejasakulsin maakte in 2017 ook al een serie voor Lego die je hieronder kunt zien. Die werd bekroond met een aantal prijzen, onder andere op het prestigieuze Cannes festival voor marketing en reclame. Daarin zie je kinderen in semi-afgebouwde versies van hun droom zitten en dat is ook serieus mooi gedaan.
Niet alleen zijn de ideeën achter deze campagnes tof, de uitvoering is ook net nog een blokje beter dan de grote Lego-opstellingen die je nog wel eens in speelgoedwinkels ziet staan. De campagne werd zo goed ontvangen dat er daarna ook plannen zijn ontstaan om deze sculpturen ook in het echt te gaan neerzetten. Het laat maar weer zien dat je met Lego echt bijna alles kunt nabootsen, als je maar genoeg stukjes hebt…
Afbeeldingen © Lego / Ogilvy]