01.02.2017
Advertising

Kijk: briljante verborgen-camera reclame van McDonald’s Nederland

By: Patrick Smeets

BlogAdvertising

Misschien heb je ‘m gisteren al gezien, maar anders is ‘ie zeker het kijken waard: de lange, maar heel leuk opgezette reclame van McDonald’s om hun nieuwe Maestro Burger te promoten. Kort gezegd wordt er gewacht tot iemand de burger in een restaurant bestelt (al spreekt de opmerking “daar komt ze aan” die je uit de regie hoort komen tijdens de opnames boekdelen over hoe toevallig dat is) en dan begint het spel.

In een concertzaal vlak bij de McDonald’s staat namelijk een heel orkest onder leiding van Guido Dieteren klaar die de ervaring van de klanten met hun Maestro burger live begeleidt, van bestelling tot aan de eerste hap. Op een gegeven moment gaat sopraan Wendy Kokkelkoren zelfs via de monitoren in het restaurant in gesprek met de klanten. Dat alles leidt naar een crescendo, eindigend in de eerste hap van de burger die met veel kabaal wordt gevierd.

Het idee van een nietsvermoedende klant (McDonald’s zweert dat niemand is ingehuurd om de klant te spelen) die geconfronteerd wordt met zo’n rare situatie is niet nieuw, natuurlijk. Het laten overkomen van zo’n soort commercial heeft alles te maken met de uitvoering en die is heel goed gedaan. Zo te zien mocht het ook wat kosten, maar dat zal McDonald’s echter weinig uitmaken. Deze reclame gaat veel bekeken worden en zo heeft Nederland weer een mooie Gouden Loeki-kandidaat er bij voor dit jaar.

[Afbeeldingen © McDonald’s]

Share this post