04.05.2016
Advertising

Komt je advertentie overeen met de regels van Facebook?

By: Frédérique van Osta

BlogAdvertising

Advertising is niet meer weg te denken wanneer we het over Facebook en Instagram hebben. Als marketeer heb je dan ook geen andere keus om bij te blijven en hierin mee te gaan. Facebook en Instagram bieden ons tal van mogelijkheden om de juiste mensen op het juiste moment te bereiken. Het is belangrijk dat je bekend bent met de richtlijnen en regels van Facebook en Instagram bij het overbrengen van je boodschap. Wanneer je je aan die regels probeert te houden, zou het handig zijn als je dat ook daadwerkelijk kan testen. Een van de regels is de 20 procent regel voor advertentiebeelden en je kan nu zelf testen of je je daaraan gehouden hebt.

Wat is de 20 procent regel?

Om de content van de advertentie zo aantrekkelijk mogelijk te houden hanteren Facebook en Instagram de 20 procent regel. Deze regel houdt in dat de afbeelding die je gebruikt voor je advertentie niet meer dan 20 procent tekst mag bevatten. Wanneer je afbeelding meer dan 20 procent tekst bevat zal Facebook de advertentie afkeuren. Het enige wat je dan kunt doen is de advertentie verwijderen, de tekst in je afbeelding opnieuw beoordelen en de advertentie opnieuw uploaden.

Controleer de 20 procent regel

Er is een makkelijke manier om te voorkomen dat je advertentie wordt afgekeurd. Je kunt dit doen door de afbeelding van te voren te controleren. Met de gratis tool van Komfo kun je heel makkelijk de afbeelding op de hoeveelheid tekst controleren. De tool is te gebruiken voor het controleren van afbeeldingen voor zowel Facebook als Instagram-advertenties.

Share this post