Door: Steve Sirich – GM, Advertising and Consumer Monetization Group (ACM) at Microsoft #BingNetwork #bethere
Misschien adverteer je al op Bing en ben je al bekend met Bing Ads. Maar heb je ook al gehoord van het nieuwe Bing Network, het advertentieplatform van Bing? Laat ik je uitleggen wat het is en waarom het zo bijzonder is.
Het Bing Netwerk bevat namelijk veel meer dan alleen de Bing zoekmachine. Bij Bing bouwen we aan een advertentieplatform dat mensen kennis biedt, op een natuurlijke, persoonlijke en voorspellende manier. De intelligentie die hierachter zit gebruiken we niet alleen voor producten van Microsoft, maar omvat ook meerdere platformen en partners. Als je adverteert met Bing Ads ben je dus niet alleen zichtbaar op Bing.nl, maar ook op het uitgebreide netwerk.
Het Bing Network legt de verbinding tussen de momenten die ertoe doen en de juiste mensen die je wilt bereiken. We zijn er wanneer mensen op zoek zijn naar iets, in de producten die wij allemaal iedere dag gebruiken. En dat zijn veel meer producten dan je in eerste instantie zou verwachten.
Wat is zo uniek aan het Bing Network?
Bing biedt jou een uniek publiek op de manier die bij je past. Het hoe, waar en wanneer dat bepaal je zelf. Vergeet niet dat je via Bing meer dan 60 miljoen mensen kunt bereiken die je op geen enkele andere plek gaat vinden. Een kwart van de clicks komt direct en exclusief vanuit het Bing Network.
Met de stuwende kracht van Windows 10 en daarbij de ondersteuning van partners, hebben we bij Bing steeds meer zoekopdrachten en clicks te verwerken. En dat het werkt blijkt wel uit de cijfers: vergeleken met een jaar geleden steeg het aantal kwalitatieve zoekopdrachten maar liefst vier tot vijf keer.
Als het gaat om innovatie en productontwikkeling, dan staat de rol van de consument daarin centraal. We weten dat er voor adverteerders niet een one-size-fits-all oplossing bestaat als het gaat om adverteren in zoekmachines, en daarom ontwikkelen wij producten die deze klus eenvoudiger maken.
Op basis van de feedback van onze adverteerders hebben we tools ontwikkeld om campagnes te managen, zoals de Bing Ads iOS en Android apps én de Bing Ads Editor voor Mac (die binnenkort gelanceerd wordt). En de input van onze klanten heeft geleid tot de ontwikkeling van Audience Buying, waarmee remarketing mogelijk gemaakt wordt. Door te luisteren naar de signalen die we krijgen vanuit de markt maken we onze producten steeds beter.
Wil je meer uit Bing halen? Onze account managers staan voor je klaar om je te helpen bij het managen van je campagnes, zowel administratief als tactisch. En wil je meer inzicht in cijfers die voor jouw branche belangrijk zijn, ook dan staan we voor je klaar.
Doordat we als bedrijf de drijvende kracht zijn achter de besturingssystemen die we iedere dag gebruiken – van pc’s, tablets, telefoons, auto’s en Internet of Things – kunnen we ervoor zorgen dat Bing letterlijk overal aanwezig is. De intelligente kracht van Bing zit bijvoorbeeld in Microsoft’s meest spannende innovaties, van Cortana naar de voice search in de Xbox One, en van de zoekmogelijkheden in Windows 10 (in meer dan 200 miljoen devices) naar het direct zoeken in Office.
Maar Bing zit niet alleen in producten van Microsoft. Vooroplopers in de industrie vertrouwen Bing hun meest waardevolle bezit toe: hun gebruikers. Of het nu gaat om het zoeken op devices van Amazon, webresultaten voor Siri en de spotlight search op Apple devices, onze eigen kaarten en duizenden grote websites: de Bing technologie wordt steeds vaker en op steeds meer plekken opgepakt en ingezet.
Bing Network is de plek waar je wilt zijn wanneer consumenten beslissingen nemen, zo eenvoudig is het.
Bing anno 2016 ziet er een stuk anders uit dan het deed toen we er zes jaar geleden mee begonnen. En met dit in gedachten zul je duidelijke veranderingen gaan zien als je naar het merk kijkt, inclusief een nieuw logo, nieuwe fotografie, styling en kleur. Wij zijn enthousiast over deze veranderingen omdat het voor ons een belangrijke nieuwe fase van innovativiteit en vooruitgang markeert.
Bing Network. Be there.
– Steve Sirich