13.02.2017
Advertising

Nieuwe Barbie-campagne richt zich op vaders: ‘you can be anything’

By: Patrick Smeets

BlogAdvertising

In een nieuwe campagne voor Barbie richt Mattel zich op de vaders. Mattel heeft vanaf de NFL-playoffs een nieuwe campagne gestart die vaders moet aanspreken om hun mannelijke trots te laten voor wat het is en met dochterlief te spelen. #dadswhoplaybarbie

Hoge stemmetjes

Om die te versterken hebben ze een video gemaakt waarin zes vaders met hun dochters de hoofdrol spelen, letterlijk. Ze spelen samen met barbiepoppen en het resultaat is precies de juiste balans van grappig en aandoenlijk. De stoere vader die met een hoog stemmetje Barbie bij de dokter speelt is zo’n scène die zich vermoedelijk in veel gezinnen afspeelt.

Gender

In de video wordt ook benadrukt dat dochters later alles kunnen worden wat ze maar willen, een belangrijk onderdeel van de campagne. Tot voor kort werd Barbie nog als genderbevestigend en ouderwets aangemerkt, maar daar probeert Mattel vanaf te komen. In 2015 figureerde voor het eerst in de geschiedenis van het merk een jongen in een commercial en nu zijn we hier. Met de verschillende barbiepoppen in alle maten, stijlen en huidskleuren wil Mattel alle meisjes ter wereld laten zien dat ze later kunnen worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl en elk type vrouw.

Volgens Isabel Ferrer, Marketing Director Barbie, is samen spelen met je dochter een investering voor haar toekomst ook al is het soms lastig om extra tijd vrij te maken: “Door deel te nemen aan de belevingswereld van je dochter, laat je als vader zien hoe betrokken je bent en dat alles wat zij doet belangrijk is. Dit is de reden waarom we in onze nieuwe campagne voor Barbie ons richten tot de vaders.”

[Afbeelding © Mattel]

Share this post