Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een lange weg afgelegd, net als die van de promotie eromheen.
De interactieve trueview-advertentie van Resident Evil 2 is het bewijs dat het allemaal anders, spannender en interactiever kan. “The Choice is Yours” is een YouTube-advertentie die op een ongebruikelijke manier is geproduceerd. In plaats van een ‘advertentie overslaan’ of call-to-action, krijg je als kijker zelf de keuze hoe je verder wil kijken naar de beelden van Resident Evil 2.
Hiermee bepaal je zelf de inhoud en kun je op je eigen manier de advertentie vormgeven. Eerst door één van de twee hoofdpersonages van het spel te kiezen, Leon of Claire, en dan door te bepalen wat jij wilt wat ze doen.
Deze nieuwe interactieve advertentie is een van de eerste in zijn soort en een briljante manier om de game-ervaring van het spel te introduceren. Ook die keuze kun je zelf maken, “The Choice is Yours”, wij vinden hem sowieso cool en deze manier van interactie in een advertentie smaakt naar meer.