06.12.2019
Advertising

Plus komt met weer een emotionele kerstcommercial

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAdvertising

Sinterklaas zit nog niet op de boot terug naar Spanje of we trappen het kerstseizoen af. In veel huishoudens zal vanaf dit weekend de kerstboom en andere versieringen opgezet worden. Een andere traditie is inmiddels ook de kerstcommercials van de verschillende merken. Plus trapt weer af met ook deze keer een emotionele campagne.

Goed eten is samen eten. Vooral met kerst.

De nieuwe kerstcampagne van Pplus gaat vandaag van start. Natuurlijk is kerst bij uitstek de tijd om samen te zijn en te genieten van goed eten. Maar samen zijn met kerst is niet altijd iedereen gegeven. Hoe goed en leuk de reden ook is om niet samen aan tafel te zitten. In de kerstfilm van Plus zien we hoe een gezin halsoverkop de kersttafel verlaat om met kerstmenu en al de auto in te springen. En zelfs de kerstboom wordt in de haast niet vergeten. In de film volgen we het gezin op weg naar de mooie climax…

De kerstperiode is voor Plus niet alleen commercieel heel belangrijk. Kerst is ook bij uitstek het moment om onze goed eten strategie te onderstrepen. In assortiment, in services en natuurlijk in communicatie. We hebben met het hele team hard gewerkt om een campagne te maken waar we enorm trots op zijn. De kroon op weer een succesvol jaar.” Aldus Marieke Lazeroms, Campagnemanager bij Plus.

Lidl: voor ieder wat wils

Ook Lidl trapt vandaag af met een kerstcampagne waarin heel Nederland een onvergetelijke kerst wordt gewenst met een uitgebreid Delicieux-feestassortiment. Met meer dan 500 luxe producten is er voor ieder wat wils, of het nu een makkelijk kerstdiner betreft of een uitgebreid 5-gangen menu. De luxe producten zijn bovenal heel betaalbaar voor iedereen.

In de campagne hebben we op het nummer ‘Little by Little’ van Dusty Springfield een geheel eigen liedje geschreven. Samen met Bureau van het Jaar Joe Public, hebben we een commercial bedacht met typische kerstmomenten die voor iedereen herkenbaar zijn. Met lekkere gerechten die allemaal bij Lidl vandaan komen. Tezamen met het aanstekelijke liedje dat niet meer uit je hoofd gaat, is het een vrolijke kerstcommercial waarin de gezellige momenten met familie en vrienden centraal staan. Net als vorig jaar hebben we gekozen voor een grappig einde, wat zorgt voor een glimlach op het gezicht.” Aldus Jorieke de Vries, Senior Manager Marketing bij Lidl Nederland.

Bij Jumbo draait alles om samenzijn en lekker genieten

Samenzijn is voor veel mensen het belangrijkste tijdens de feestdagen. Dat realiseert de bekende Jumbo familie zich ook in de nieuwe kerstcommercial. Moeder Lieke (Maike Meijer) vertrekt in de drukke dagen voor Kerst naar Tokyo op zakenreis. Terwijl zij zich verheugt op wat tijd voor zichzelf, raakt vader Bas (Frank Lammers) enigszins in paniek bij de gedachte dat hij er bij de voorbereidingen op Kerst alleen voor staat. Hoewel er in eerste instantie het een en ander misgaat, weet hij met hulp van de kinderen én Jumbo – tegen alle verwachtingen in – een geweldige kerstmaaltijd op tafel te toveren. Moeder Lieke ervaart juist dat alleen zijn in de donkere dagen voor Kerst, ver van haar gezin, helemaal niet zo prettig is. Want de voorpret op Kerst en alle voorbereidingen die daarbij horen, zijn eigenlijk al de helft van het plezier…

Share this post