De marktleider in e-bikes wil niet langer alleen op prijs het verschil maken maar bouwt nu verder aan het merk. Stella doet namelijk veel meer dan alleen het verkopen van e-bikes. Alleen weten veel mensen dat niet. De fietsenfabrikant doet namelijk alles zelf. Van het ontwerpen en fabriceren van de elektrische fietsen tot de verkoop in eigen winkels. Maar ook levering, proefritten en service aan huis doen ze bij Stella in eigen beheer. En dus is het tijd voor een nieuwe campagne.
“Met ons unieke concept zijn we in acht jaar tijd uitgegroeid van kleine startup naar marktleider in Nederland. In die tijd hebben we vrijwel alleen maar actiecommunicatie gevoerd. Met een nieuwe campagne zetten we nu de volgende stap en willen we meer waarde toevoegen aan ons merk,” aldus Johan Makaske, Marketing Manager van Stella.
De campagne bestaat uit drie verhalen. In iedere film staat een dag van een andere Stella gebruiker centraal. In de eerste film, genaamd ‘De eenzame dag’, zien we een jonge vrouw die op een mooie lentedag in haar eentje een fietstocht maakt. Als ze tijdens de rit allerlei verliefde stelletjes tegenkomt, vraagt ze zich steeds nadrukkelijker af waar die liefde van haar leven is gebleven. De film is gebaseerd op het gegeven dat in een gezin vaak de vrouw als eerste een e-bike aanschaft. De koppige man volgt steevast een aantal weken later.
Wilco van de Kamp, medeoprichter van Stella vertelt: “Nederland is al massaal overgestapt op onze e-bikes en de nieuwe campagne vormt het fundament voor een verdere uitbreiding in Europa. We laten zien dat er meer redenen zijn dan alleen een goede prijs om voor een e-bike van Stella te kiezen.”