Venco heeft voormalig Roda JC-speler en nationale Mister Positivo Nathan Rutjes gestrikt om de nieuwe merkcampagne af te trappen. In de TV-commercial die hoort bij de campagne, is te zien hoe de voetballer met het opvallende kapsel zijn best doet om zich een beetje verstaanbaar te maken in het Engels.
Nederlandse voetballers en trainers en de beheersing van de Engelse taal, het blijft soms een bijzonder combinatie. Zo maakte Louis van Gaal eerder veel indruk met zijn steenkolenengels als coach van Manchester United. Van Gaal bracht Engeland ‘another cook’ en ‘horny players’.
Rutjes doet niet voor hem onder met zinnen als ‘We let them eat the cheese from our bread’ en ‘everthing is walking completely In the soep’.
Eerder vandaag deelde Nathan zelf via Instagram al een korte teaser, tot grote hilariteit van zijn zoontje Lavezzi die zijn vader direct op Instagram Engelse les gaf.
Met de campagne ‘Lekker Nederlands’ benadrukt Venco dat drop en Venco net zo bij Nederland horen als het gebruik van onze fiets alsof het een auto is, onze drie kussen bij iedere begroeting en dus ook ons steenkolenengels- volgens Nederlanders ook zo’n typische Nederlandse eigenaardigheid.
In de verschillende commercials die bij de campagne horen, draait dan ook alles om het aanvoelen van die typische Nederlandse eigenaardigheden waar we stiekem best een beetje om kunnen lachen.