29.10.2021
Advertising

Ziggo tot en met 2025 op de shirts van Ajax

By: Ron Smeets

BlogAdvertising

Ziggo zal tot minimaal eind 2025 als hoofdsponsor verbonden blijven aan Ajax. Dat heeft de provider vandaag bekend gemaakt. De Amsterdamse club hoeft zich dus ook de komende drie jaar nog niet druk te maken over welk bedrijf het bonnetje voor het shirtsponsorschap betaalt. De naam van Ziggo prijkt al sinds 2015 op de Ajax shirts.

Tien jaar op de shirts

Met de verlenging zal dat dus in ieder geval 10 jaar het geval zijn. Geen record overigens, want de naam van Philips stond tussen 1982 en 2016 maar liefst 34 jaar op de shirts van PSV. Dat was toen, en voor zover ik weet nu nog steeds, de langste sponsorrelatie ter wereld. Die duurt overigens nog steeds voort. Het zou ook gek zijn als Philips haar ‘eigen’ Philips Sport Vereniging niet meer zou ondersteunen.

Met de verlening van de samenwerking zeggen Ajax en Ziggo ook dat beide partijen zich de komende jaren zullen blijven focussen op het aanbieden van exclusieve Ajax-content op Ziggo Sport en voordelen voor fans van de club. Onlangs lanceerde Ziggo Priority, een loyaliteitsprogramma waar klanten van de provider kunnen profiteren van exclusieve aanbiedingen en kortingen. Voor Ajax fans, die ook Ziggo (of Vodafone) klant zijn, betekent dit dat ze toegang krijgen tot bijzondere ervaringen bij Ajax en kaartenacties voor wedstrijden.

Beide partijen blij met verlenging

Het moge duidelijk zijn dat zowel Ziggo als Ajax blij zijn met de verlenging. Iets dat met name voor Ajax een bijzonder gevoel moet zijn, want een verlenging betekent doorgaans dat de wedstrijd nog niet gewonnen is, maar dit ter zijde.

“Ziggo staat al sinds 2015 op ons shirt en je kunt gerust spreken van een partnership dat elk jaar beter en sterker wordt. We zijn Ziggo dankbaar voor de steun die ze reeds gaven en voor het vertrouwen in onze toekomst”, aldus Menno Geelen, commercieel van Ajax.

“We zijn trots op de verlenging van ons hoofdsponsorschap en zien dat de aantrekkingskracht van Ajax alleen maar toeneemt. In ons nieuwe klantprogramma Priority zal Ajax dus een grote rol spelen, naast onze andere partners”, voegt Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo daar aan toe.

[Fotocredits – Blue Planet Studio © Adobe Stock]

Share this post