De allereerste Porsche 911 voor de openbare weg met een hybride aandrijflijn staat in de startblokken om gepresenteerd te worden. Na een uitvoerig testprogramma is de nieuwe 911 klaar voor serieproductie.
“Voor de eerste keer in het 61-jarig bestaan van de Porsche 911 wordt een hybride aandrijflijn toegepast in een straatauto. Deze innovatie maakt de 911 nog dynamischer,” zo geeft Frank Moser, Vice President Model Line 911 en 718, aan. Hij vervolgt: “Tijdens de ontwikkeling is niets aan het toeval overgelaten, de nieuwe 911 is onder alle omstandigheden getest overal ter wereld. Van vrieskou tot extreme warmte, zoals tijdens de laatste testfase in Dubai. Uitdagende bergwegen waarbij de techniek maximaal belast werd wisselden af met stapvoets rijden door drukbevolkte stedelijke gebieden, de 911 heeft zelfs de moeilijkste omstandigheden glansrijk doorstaan. In totaal zijn meer dan vijf miljoen testkilometers afgelegd.”
Een gedeelte van de ontwikkeling vond plaats op de vermaarde Nürburgring Nordschleife. Tijdens deze tests heeft Porsche merkambassadeur Jörg Bergmeister een ronde afgelegd in 7:16,934 minuten, waarmee hij 8,7 seconden sneller was dan een vergelijkbaar model van de vorige generatie. Het prototype was uitgerust met standaard banden, plus een Aerokit inclusief vaste achterspoiler die zorgt voor meer neerwaartse druk op hoge snelheid. “De nieuwe 911 is aanzienlijk sneller op het circuit,” zegt Bergmeister. “De auto heeft meer grip, aanzienlijk meer vermogen en de snelle gaspedaalrespons van de hybride aandrijflijn is een groot voordeel.”
De wereldpremière van de nieuwe Porsche 911 zal plaatsvinden op dinsdag 28 mei (15.00 uur Nederlandse tijd).