De nieuwe BMW i8 Roadster en de nieuwe BMW i8 Coupé zijn klaar voor productie. Beide plug-in hybride modellen bieden de doorontwikkelde eDrive technologie voor een groter rijbereik en meer puur elektrische rijtijd. De elektrische range is 53 kilometer voor de BMW i8 Roadster en 55 kilometer voor de BMW i8 Coupé.
Verstevigingselementen in de carrosserie en in de vleugeldeuren zijn kenmerken van de lichtgewichtconstructie van BMW i modellen. Het voorruitframe is gemaakt van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFRP). De BMW i8 Roadster is daardoor slechts 60 kilogram zwaarder dan de BMW i8 Coupé.
De wereldpremière van de BMW i8 Roadster vindt plaats op de Los Angeles Auto Show in december 2017. De marktintroductie zal vervolgens plaatsvinden in mei 2018.
Bij de marktintroductie komen de volgende 2 modellen beschikbaar. Hierbij moet wel aangegeven worden dat alle cijfers betreffende prestaties, verbruik, emissies en rijbereik nog voorlopig zijn.
1. BMW i8 Roadster: BMW eDrive technologie met hybride-elektrische synchroonmotor, maximumvermogen: 105 kW (143 pk), maximumkoppel: 250 Nm. Driecilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo technologie, inhoud: 1.499 cm3, vermogen: 170 kW (231 pk), maximumkoppel: 320 Nm.
Hybride vierwielaandrijving, waarbij de benzinemotor de achterwielen aandrijft en de elektromotor de voorwielen. Acceleratie van 0-100 km/u: 4,6 seconden, topsnelheid: 250 km/u. Elektrische range: 53 km.
2. BMW i8 Coupé: BMW eDrive technologie met hybride-elektrische synchroonmotor, maximumvermogen: 105 kW (143 pk), maximumkoppel: 250 Nm. Driecilinder benzinemotor met BMW TwinPower Turbo technologie, inhoud: 1.499 cm3, vermogen: 170 kW (231 pk), maximumkoppel: 320 Nm.
Hybride vierwielaandrijving, waarbij de benzinemotor de achterwielen aandrijft en de elektromotor de voorwielen. Acceleratie van 0-100 km/u: 4,4 seconden, topsnelheid: 250 km/uur. Elektrische range: 55 km.