24.05.2019
Automotive

Een proefrit plannen via Google Assistant?

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAutomotive

DS Automobiles Nederland heeft een primeur te pakken met de DS 3 Crossback: als eerste automotive partij maakt dit model het mogelijk om met je stem een proefrit te plannen via de Google Assistant. Het is een unieke ervaring die het proces van het plannen van een proefrit versimpelt door slim gebruik te maken van de nieuwste voice technologie én de Google Transaction API, hetgeen uiteindelijk gerealiseerd is i.s.m. Greenhouse Conversational en MediaCom.

Voice assistants

Voice assistants worden met name gebruikt vanuit gemak, wat ook de drijfveer is achter de snelle wereldwijde adoptie. Voice is namelijk in staat om op bepaalde momenten in het dagelijks leven een toegevoegde waarde te creëren. Denk bijvoorbeeld aan autorijden, waarbij je je handen en ogen gebruikt om niet te worden afgeleid van de weg. Voice is dan dus dé oplossing.

Maar ook het aankoopproces bevat momenten waarbij voice van toegevoegde waarde kan zijn. Dat proces wil je niet vertragen of onderbreken door het invullen van saaie formulieren, hetgeen vaak het geval is bij het plannen van een proefrit. Dit zou makkelijker moeten kunnen voor een consument. De oplossing? Een unieke voice toepassing voor de Google Assistant die met een vloeiende dialoog een proefrit voor je plant bij een DS Store of DS Salon naar keuze voor de nieuwe DS 3 Crossback.

<em>De DS 3 Crossback; een premium compacte SUV.<\/em>
De DS 3 Crossback; een premium compacte SUV.<\/em>

Proefrit plannen met je stem

Door deze slimme toepassing van voice-technologie wordt aan de voorkant de gebruikerservaring verbeterd voor de consument. Terwijl aan de achterkant het proces van opvolging wordt versneld en geautomatiseerd voor DS door een API koppeling met de agenda’s van alle DS Stores en DS Salons. Een win-win situatie dus.

Transaction API

Voor de eerste keer is nu gewerkt met de Google Transaction API, wat een nieuwe toolset is van het Actions on Google platform in Nederland en een vereiste bij Google Actions met een focus op aankopen en reserveringen. Daarmee heeft deze Google Action voor DS Automobiles nóg een primeur, namelijk dat het de allereerste Google Action in Nederland is die gebruik maakt van de Google Transaction API. Hier zijn learnings uit voortgekomen welke toepasbaar zijn bij alle toekomstige Google Actions die een transactionele focus hebben.

Hey Google

Wil je ook de gloednieuwe DS 3 Crossback ervaren middels een proefrit en deze plannen met je stem? Zeg “Hey Google, praat met DS proefrit” en plan een proefrit simpel en eenvoudig bij de DS Store of DS Salon naar keuze.

<em>Hey Google, praat met DS proefrit<\/em><em><\/em>
Hey Google, praat met DS proefrit<\/em><\/em>

Share this post