Heel stiekem is Blokker al een tijdje tegen de schenen aan het schoppen van de grote spelers op de koffiemarkt. Dit alles begon vorig jaar met het op de markt brengen van een eigen koffiemachine waar koffiecups in moesten. Deze week is een nieuwe stap gezet door vier smaken koffiecups op de markt te brengen onder het eigen merk.
Sowieso is dit een uniek moment voor het bedrijf, want het is voor het eerst in de geschiedenis dat Blokker onder een eigen merk voedingswaren verkoopt. Volgens directeur Jeanine Holscher is het een logische stap, zo zegt ze in het AD: “Mensen drinken door de coronacrisis ook veel meer koffie thuis. Vandaar dat we een volgende stap wilden maken en ook onze eigen koffiecups wilden ontwikkelen.”
De cups die het bedrijf gaat verkopen passen natuurlijk in de eigen koffiemachine, maar ook in die van andere producenten zoals Nespresso. Het toeval wil ook nog eens dat je bij Blokker voor 20 cups 2,49 euro betaald. Omgerekend is dat 12,5 per koffiecup terwijl de goedkoopste cups van Nespresso 39 cent per capsule kosten. Die zijn dus drie keer zo duur.
De premium koffies zijn samengesteld door ervaren koffiebranders met bonen uit Azië en Zuid-Amerika en worden gebrand in een koffiebranderij in Noord-Brabant. De koffies zijn er in de smaken: mild (goud), pittig (roze), rijk (zwart) en decaf (blauw). En ze zijn door duurzaamheidsorganisatie Rainforrest Alliance gecertificeerd.
De gouden cup (mild) is gemaakt van 100% Arabicabonen uit Brazilië en Colombia en dat maakt het een zachte aromatische koffie voor de hele dag. De roze cup (pittig) is gemaakt met ongewassen Arabicabonen uit Brazilië waardoor het een volle, krachtige koffie is met een bite.
De zwarte cup (rijk) is gemaakt van 100% Arabicabonen uit Brazilië, Colombia en India. Door de subtiele branding krijgt de koffie een goede balans tussen bittere en zoete tonen met een vleugje chocola. Vol van smaak dus. De blauwe cup (decaf) is gemaakt van 100% Arabicabonen. Dat maakt een intense, romige koffie met smaak maar dan zonder de cafeïne.