‘De kinderijsjes van vroeger, maar dan nu voor volwassenen!’
Met dit simpele idee heeft het Nederlandse bedrijf 24 ICE een innovatieve twist gegeven aan de ijsjes waar iedereen als kind mee opgegroeid is, namelijk de push-up ijsjes die je in vloeibare vorm koopt en zelf thuis invriest. 24 ICE heeft deze ijsjes speciaal voor volwassenen vormgegeven in een wat meer luxe uitstraling en met 5% alcohol!
Na een intensieve ontwikkelingsperiode heeft het Nederlandse bedrijf het voor elkaar gekregen om in samenwerking met likeur fabrikant De Kuyper vijf verschillende cocktail smaken te ontwikkelen die je zelf thuis kunt invriezen tot cocktail ijsjes. De ijsjes hebben de bekende smaken Mojito, Piña Colada, Strawberry Daiquiri, Vodka Energy en Limoncello.
Overigens is ook rekening gehouden met de huidige voedingstrends, want de ijsjes bevatten slechts 53 calorieën per stuk.
In Nederland hebben de producten dit jaar echt de grote doorbraak gemaakt. Het was vorig jaar al populair. De frozen cocktails werden dan ook al beschreven als dé zomerhit van 2017.
Maar dit idee is niet onopgemerkt gebleven. De frozen cocktails van 24 ICE worden ook al verkocht in een aantal andere landen. Natuurlijk populaire vakantiebestemmingen als: Spanje en Frankrijk. Maar ook in minder voor de hand liggende landen zoals Noorwegen, Zwitserland, Oekraïne, Wit-Rusland en Litouwen. En zelfs buiten Europa. De cocktail ijsjes worden al geëxporteerd naar tropische paradijzen als Aruba, Curaçao, Tahiti en zelfs Reunión.
Deze brede afzetmarkt is natuurlijk alleen mogelijk door de vloeibare verkoop. “Wij wilden alle drempels weghalen voor de retailer en de consument, dus hebben wij onze producten zo ontwikkeld dat er geen vriesopslag of vriestransport nodig is,” aldus mede-oprichter Jesper Gutteling.