Vorige week heeft Spotler een geheel vernieuwde, frisse en moderne interface voor zijn e-mail marketing software gelanceerd. De vernieuwde software wordt onder de naam Spotler (en dus niet meer Mailplus) op de markt gebracht. En past binnen de internationale strategie van Spotler. Met die strategie geeft het bedrijf invulling aan een duidelijke behoefte in de markt: krachtige software die e-mail marketing nog makkelijker maakt.
Spotler onderscheidt zich van de massa door niet mee te gaan in hypes van marketing tech. Spotler zal nooit te complexe zaken proberen te vertalen naar te moeilijke features die klanten niet begrijpen en gebruiken. “Spotler gaat voor simplification,” aldus Marc Schüssler, CEO van Spotler. “We merken dat er steeds meer vraag is naar innovatieve e-mail marketing software die intuïtief is in de bediening. Daar hebben we onze nieuwe software op afgestemd. Belangrijke functies maken wij juist zo makkelijk in gebruik dat je echt prettig met de software werkt en daarmee in controle bent over je resultaten.”
Er is anderhalf jaar gewerkt om de MailPlus-interface om te bouwen tot een nieuwe, moderne, snellere en veel consistentere user interface. Bovendien zijn er meer dan 100 verbeterpunten doorgevoerd die door gebruikers in het ideeën forum zijn aangedragen.
De drive van Spotler is altijd geweest om software te ontwikkelen die intuïtief werkt. Software moet snel te leren zijn en je moet de software zelf kunnen bedienen. Dit is één van de succesfactoren van MailPlus en wordt nu verder geoptimaliseerd in Spotler. Naast gebruiksgemak staat dataveiligheid hoog in het vaandel bij Spotler. Spotler wordt op dit moment geleverd aan alle nieuwe klanten. Voor bestaande klanten die met MailPlus werken wordt een zorgvuldig migratieplan opgesteld en uitgewerkt.