PewDiePie heeft het iets moeilijker dan voorheen da laatste paar maanden. Hij kwam recent al in de problemen kwam en adverteerders kwijtraakte doordat hij antisemitische opmerkingen had gemaakt is hij nu ook nog eens – naar eigen zeggen – flink gepakt in zijn inkomsten. YouTube heeft namelijk de regels aangepast als het gaat om familie-vriendelijke content.
Dat heeft ervoor gezorgd dat op een groot gedeelte van Felix Kjellberg’s (zoals hij thuis heet) video’s geen advertentie-inkomsten meer genereren. Zoals hij zelf zegt wil hij zijn meer dan riante inkomen niet verliezen, dus gaat hij het over een andere boeg gooien.
Hij stapt in elk geval gedeeltelijk over naar Twitch, het streaming platform dat voor games bedoeld is. Hij gaat daar onder de noemer ‘netglow‘ aan de slag en hoopt via het donatie-systeem dat Twitch heeft genoeg bij elkaar te harken om zijn verloren inkomsten op YouTube goed te maken.
Zijn eerste show afgelopen zondag was nogal een bij elkaar geraapt zooitje genaamd ‘Best Club’ waarin hij samen met andere personality Bradwoto op een bank over random dingen praat (dat wordt bepaald door een soort van rad van fortuin) en gekke dingetjes doet. Typisch PiewDiePie dus.
Wellicht dat dit avontuur hem goed in de slappe was gaat houden, maar interessanter is of hij zijn stijl op YouTube nu ook echt gaat aanpassen voor de adverteerders en of zijn kijkers hem dat in dank zullen afnemen.
[Afbeelding © PewDiePie via YouTube]