Spotify komt wel eens met iets geks, zoals playlists voor honden, maar de nieuwe uitvinding is een nieuw niveau gek. Het introduceert een Spotify Muziek-medium: een online medium dat je kan helpen met je meest prangende levensvragen, zoals ‘wat zal ik eten bij de lunch?’
Het medium zit niet ingebouwd in Spotify op een manier dat je het kunt bereiken binnen de app, je moet ervoor naar deze pagina in de browser op je mobiel: spotify.com/songpsychic. Vervolgens opent het Muziek-medium in Spotify met een heel rustgevend muziekje en krijg je de keuze naar welke antwoorden je op zoek bent. Denk aan vragen over de toekomst, je outfit voor die dag of de liefde. Vervolgens typ je je vraag in en komt het medium op de proppen met een antwoord. Je kunt overigens niet elke vraag stellen, Spotify heeft een heleboel vragen in het systeem gezet en daaruit kun je kiezen (dus eigenlijk zoek je als je je vraag typt).
Wij vroegen bijvoorbeeld of we ooit een UFO zouden gaan zien. Na onze vinger op het scherm te hebben getikt en een melding te lezen over dat het niet allemaal zo serieus bedoeld is, verscheen uiteindelijk het nummer Sorry van Beyoncé in beeld. Helaas, het lijkt er niet op dat er een buitenaardse rendez-vous voor ons in de sterren staat. Op de vraag wat we als lunch moesten eten kwam het nummer Peaches & Cream in beeld van 112. Niet zo gezond, wel erg lekker. Plus, blijkbaar is ‘Slime’ van ook een nummer dat je als antwoord kunt krijgen dus we komen er nog goed vanaf.
Heb je nog vragen over een bepaald onderwerp, zoals of je wel op die ene date moet gaan, of je een vakantie moet boeken of misschien iets over je carrière, dan kun je daarvoor nu dus terecht bij Spotify. Zelfs de vraag of jij moet betalen op de date is een optie. Uiteraard kun je het nummer dat je aangeraden krijgt ook meteen afspelen op het muziekplatform. Het medium is duidelijk gelieerd aan je afspeellijsten en helpt je misschien een nummer herontdekken of een ander nummer van een artiest die je al volgt te ontdekken.
Natuurlijk kun je je resultaten ook delen op Spotify: dat is bij de Wrapped altijd een groot succes en naast dat jaarlijstje wil Spotify zich duidelijk vaker in de kijker spelen via social media. Het doet er wel zijn best voor: er is veel werk besteed aan deze muziekhelderziende en dat kunnen we waarderen. Dat onze crush No No No van Destiny’s Child-niet weet wie we zijn is dan wel weer een tegenvaller, maar als het antwoord ons niet bevalt, stellen we natuurlijk gewoon een andere vraag en dat kun jij vanaf nu dus ook doen.