16.06.2008
Events

Programma Mediapark Jaarcongres

By: Redactie Dutchcowboys

BlogEvents
programma-mediapark-jaarcongres.jpg
programma-mediapark-jaarcongres.jpg

Het programma voor het Mediapark Jaarcongres staat definitief vast (zie hieronder of op de website) en vindt morgen plaats in Studio 21 op het Mediapark in Hilversum. De ontbijtsessies worden gehouden in de Media Academie (gebouw Heideheuvel).

Bezoekers moeten rekening houden met langere reistijden door werk aan de weg! Zie voor meer informatie http://www.mediaparkbereikbaar.nl

Het Mediapark Jaarcongres wordt zonder winstoogmerk georganiseerd. Bij een positieve exploitatie zal het resterende bedrag worden overgemaakt aan een goed doel: het project ‘Lees mee met Nijntje’ van Zappelin en Nijntje dat bibliotheken opent in Afrika.

Mediapark Jaarcongres, Studio 21

9.30-10.00 Registratie en Koffie

10.00 Welkom

10.10-10.15 Reportage 1. Breedband internet, digitale televisie, gratis kranten, mobiele telefoons: er zijn meer momenten en mogelijkheden om media te consumeren dan ooit tevoren. Hoe verandert het media consumptie gedrag van Nederlanders?

10.15-10.30 Cross Media in cijfers
De eerste reportage van de dag wordt gevolgd door een korte presentatie over crossmediale ontwikkelingen in Nederland en daarbuiten. Hoe ontwikkelt de sector zich? Wat doen consumenten? Welke trends worden zichtbaar?
•    Laurens van den Oever, Division Manager Media & Leisure, GFK

10.30-10.35 Reportage 2.
De nieuwe mediamakers Het maken van media is niet langer voorbehouden aan media- bedrijven. Een bedrijf als de Rabobank is zijn eigen televisie kanaal begonnen, de liefdadigheidsinstellingen hebben een eigen digitale zender, adverteerders ontwikkelen hun eigen tijdschriften, etc. Wie zijn de nieuwe media makers?

10.35-11.00 De nieuwe mediamakers
Wie zijn de nieuwe televisie makers? Introductie en case studie van de Rabobank
•    Erik-Jan Gelink, Partner Deloitte Consulting
•    David Jan Janse, Formulemanager bij Rabobank Nederland

11.00-11.30 Koffiepauze

11.30-12.00  Het Publiek onderschat?
Het publiek ontwerpt een nieuwe dorpswijk in Friesland. Gebruikers verbeteren de kaarten van TomTom. Burgers maken een uitgeputte goudmijn weer winstgevend. Over de Seekers en Solvers van Eli Lilly en over het nieuwste vliegtuig van Boeing dat deels werd gebouwd door een community. De derde media revolutie in vogelvlucht.
•    Wessel de Valk en Idse de Pree, The Crowds

12.00-12.05 Reportage 3.Niet lang geleden ontdekten commerciele zenders hoe lucratief interactie met de kijkers kon zijn. Via premium SMS en voice berichten, konden kijkers miljoenen euro’s bijdragen aan de inkomsten van deze zenders. In 2007 stopten veel zenders met hun call TV uurtjes. Terugblik op deze markt.

12.05-12.30 Wat wil de markt? Interview sessie
•    Michiel Buitelaar, COO Digitale Media, Sanoma
•    Interview door Diana Matroos, Presentator, RTL-Z

12.30-12.35 Reportage 4. Toekomst van de media – de labs Waar worden nieuwe media diensten en concepten ontwikkeld? Dit item laat kort de belangrijkste Nederlandse medialabs aan het woord over wat zij de belangrijkste ontwikkeling achten voor de toekomst.

12.35-13.00 Cinegrid Demo
Cinegrid, of wel 4K technologie, maakt opname, real-time transport en projectie van ultra-hoge kwaliteit video en audio mogelijk. Exclusieve demo van deze adembenemende technologie en de nieuwe vormen van televisie die deze mogelijk maakt. De beleving is intenser en dat opent deuren naar nieuwe toepassingen ten behoeve van entertainment, cultuur, onderwijs en wetenschap. De Cinegrid demo is ook tijdens de lunchpauze te bekijken.
•    Frank Kresin, Cinegrid consortium / Waag Society.

13.00-14.00 Lunchpauze (met mogelijkheid Cinegrid demo van dichtbij te bekijken)

14.00-14.50 Cross Media Pitches
Grenzeloze ambitie, een geweldig business plan, een geniaal concept en een team uit duizenden. Tijdens deze interactieve sessie mogen de beste nieuwe Nederlandse media start-ups en cross mediale concepten zich presenteren aan het publiek en een panel van investeerders, ondernemers en marketeers.
Moderator: Vincent Evers

Jury:
•    Floris van Alkemade, Solid Ventures
•    Willem Sijthoff, media ondernemer
•    Henk de Hooge, Dutch Cowboys
•    Guido van Nispen, Veronica/Dutch Creative Industry Fund

Pitches
•    Sebastien Willems, Viddix
•    Godfried van Loo, Scoutle
•    Tim Has, Symbaloo
•    Sanneke Prins, Mijn Naam is Haas
•    Hans van Bennekom, Howards Home
•    Remko Bron, PCZapper

14.50.-15.20 Radio, mobiel, muziek – verhaal van een ondernemer
Erik de Zwart is een bekend radio- en televisiemaker en ondernemer. Hij werkte in de vroege dagen als presentator voor Veronica, en later voor de TROS en TMF. Hij is mede-oprichter van Radio538, voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40 en als investeerder en ondernemer betrokken bij Mobiliaria/Tunin.FM, Mobiel.TV, Radio Hallo Costa Holanda en platenmaatschappij 21st Century Music. De Zwart deelt zijn visie op het zich ontwikkelende media landschap.
•    Erik de Zwart, Media ondernemer en radio pionier

15.20-15.30 Gesproken Column
•    Peter Olsthoorn, Media Journalist

15.30-16.00 Pauze

16.00-16.05 Oranje Boven
Reportage 6. Oranje Boven. Steeds meer Nederlandse media bedrijven komen in buitenlandse handen. In veel gevallen zijn internationale investeerdersclubs de nieuwe eigenaren. Wat betekent dit voor het vaderlandse media landschap?

16.05-16.25 De Nieuwe Mediawet – wat is nieuw?
•    Marjan Hammersma, directeur Media, Letteren en Bibliotheken, Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

16.25-16.30 Reportage 5.
Narrowcasting. In de trein, in de supermarkt, in het fast food restaurant: op veel openbare plekken in Nederland hangen inmiddels schermen, met daarop nieuws en reclame. Hoe ontwikkelt deze nieuwe markt zich?

16.30-16.55 Cross Media en De Telegraaf
Welke nieuwe platforms zijn relevant voor Nederlandse mediabedrijven? In deze sessie gaan we in op ontwikkelingen op het gebied van print, video, en narrowcasting, aan de hand van Nederlands grootste dagblad.
•    Marianne Zwagerman, Directeur Digitaal, De Telegraaf

16.55-17.15 De plannen van … Henk Hagoort
•    Interviewer: Twan Huys
•    Henk Hagoort, voorzitter van de Raad van Bestuur Publieke Omroep

17.15.-17.30 Nijntje
•    Cathy Spierenburg, Netmanager Zappelin

17.30-19.00 Borrel

Share this post