Tijdens Marketing Pioneers 2013 ontving Firestarters Ken Segall, de bedenker van de ‘i’ in ‘iMac’ en alle daarop volgende Pods, Pads en Phones.
Klaas Weima, oprichter van Energize en Nalden, voormalig blogger en medeoprichter van WeTransfer gingen het gesprek aan met de auteur van ‘Insanely Simple’. In deze marketing bestseller beschrijft Segall de obsessie met eenvoud die een belangrijke motor is achter het huidige succes van Apple.
Segall heeft 12 jaar lang met Steve Jobs samengewerkt: bij Apple, daarna bij NeXT en vervolgens weer bij Apple. Ook heeft Ken voor BMW, IBM en Intel gewerkt en
was hij creative director bij het vermaarde reclamebureau Chiat/Day. Over zijn ervaringen bij Apple en de andere merken zegt hij: ‘There’s an Apple way to work, and there’s another way to work‘.
Het idee van ‘Simplicity‘ werd door Jobs namelijk niet alleen toegepast op de Apple producten maar in de gehele organisatie doorgevoerd, iets dat Segall bij andere merken niet of nauwelijks terugvond.
Ook Apple’s stilte op het gebied van social media, de noodzaak om te blijven innoveren, de absurde rivaliteit op het gebied van technologie tussen consumenten en meer komen ter sprake in het inspirerende onderonsje met dit marketing icoon.
De hele sessie is hieronder te zien:
[Beeldmateriaal: Pim Hendriksen]