Op donderdag 15 november vond de achtste editie van het Congres Content Marketing & Webredactie plaats in de Jaarbeurs Utrecht. Met keynotes van de Britse Amy Harrison, Amerikaanse Karen McGrane en Belgische Peter Hinssen beloofde het een interessant congres te worden vol take-aways voor 2019 en dat wás het ook! Speciaal voor jou hebben we de belangrijkste lessen van het congres verzameld.
Worden je teksten wel gezien, maar blijft het aantal conversies achter? Dan geloven of begrijpen de lezers van jouw copy jouw boodschap misschien wel niet. Amy Harrison gaf tips om je teksten te verbeteren om je conversie te verhogen.
Dit is gelijk Amy’s belangrijkste boodschap voor 2019. We weten hoe we bezoek naar onze pagina’s moeten sturen, maar wat moeten we precies tegen onze potentiële klanten zeggen wanneer we ze binnen hebben? Oftewel: in 2019 is het de uitdaging om meer te investeren in de boodschap die je met je klanten wilt delen.
Karen McGrane’s keynote focuste zich op UX copywriting.
Haar key take-away? In de meeste gevallen wil iedereen – vanaf welk apparaat ze je website ook bezoeken – dezelfde ervaring. Daarom is een responsive website de beste keuze.
Heb jij toch een scenario bedacht waarin dat niet het geval is? Dan biedt een adaptive website de oplossing.
In 2019 denkt Karen dat het aantal verschillende apparaten en platforms verder toeneemt. De uitdaging voor content marketeers is hoe ze hun boodschap zo goed mogelijk via de verschillende apparaten en platforms kunnen verspreiden.
Na de eerste twee keynotes was het tijd voor drie breakoutsessies waarin content marketeers van verschillende bedrijven en bureaus tips en tricks gaven om je content te verbeteren. Er waren zo’n zeven breakoutsessies per ronde, gericht op alle aspecten van content: van praktische cases en social media tot handige tools en diverse schrijftips.
De dag werd afgesloten met de keynote ‘The day after tomorrow’ van tech-entrepreneur Peter Hinssen waarin hij liet zien dat dingen sneller veranderen dan ooit tevoren.
Je moet volgens Peter een soort radar hebben om te zien wat de toekomst brengt, proberen om hierop in te spelen en te leren van je acties. Zijn belangrijkste boodschap: het ontwikkelen van zo’n radar is essentieel om te overleven. Hij verwacht dat we een moeilijk jaar tegemoet gaan, waardoor we nog sneller moeten kunnen schakelen dan voorheen.
Het Congres Content Marketing & Webredactie is ontzettend interessant voor mensen die dagelijks met content bezig zijn. Bovendien was het congres ook erg leuk om te bezoeken. Het Mediaplaza in de Jaarbeurs was het ideale decor voor een congres vol tips, tricks en ruimte om te netwerken met collega’s uit verschillende sectoren.
Het Congres Content Marketing & Webredactie is dan ook een aanrader voor iedereen die als content marketeer, communicatieadviseur, copywriter, social media adviseur of webredacteur werkzaam is. Op naar 2019!