KLM gaat passagiers die in september van dit jaar Amsterdam bezoeken een handige gadget aanbieden: de KLM Care Tag. Dit slimme bagagelabel zal automatisch gesproken tips over de stad gaan geven, gebaseerd op de plek waar je op dat moment bent.
De tag is speciaal ontwikkeld voor KLM en bestaat verder uit een offline GPS-module en een luidspreker. Toeristen die door de stad wandelen of fietsen krijgen zo de juiste tip op de juiste plek en op het juiste moment.
De crew van KLM heeft zelf de tips ingesproken, en die zijn gekoppeld aan locaties door heel Amsterdam waar toeristen wat assistentie kunnen gebruiken. De Care Tag is eenvoudig aan je bagage of kleding te bevestigen.
De KLM Care Tag kan is alleen in september gratis online te bestellen voor passagiers die naar Amsterdam reizen. Passagiers met een geldig ticket kunnen de Care Tag eenvoudig bestellen, maar de beschikbaarheid is maar beperkt. De eerste batch met Tags zal enkel in het Engels uitgebracht worden, later dit jaar volgt ook nog Chinees, Portugees, Duits en Russisch.
De afgelopen jaren is onze hoofdstad een van de populairste toeristenbestemmingen ter wereld geworden. In januari van dit jaar werd voor de eerste keer de grens van 1 miljoen bezoekers gepasseerd en in 2025 zal dit aantal nog eens 30% gegroeid zijn. Amsterdam heeft samen met Parijs en Lissabon de hoogste bezoekers-inwonersratio.