Op 31 december dit jaar verkoopt Lenthe Publishers haar marketingtitels waaronder Marketingfacts aan BBP. Hierdoor komen de marketing en mediamerken waaronder o.a. MarketingTribune, Twinkle, Telecommerce, MarketingFacts, Vakbeurs TCD, Nationale Marketing Dag in één hand.
Bovengenoemde titels gaan vanaf 1 januari a.s. verder onder het label BBP. Huidig Lenthe directeur Maarten Timmers Verhoeven wordt algemeen directeur van BBP. Marco Derksen, oprichter en grootaandeelhouder van MarketingFacts, is blij met BBP als nieuwe compagnon: ”De marketingtitels van Lenthe samenvoegen met die van BBP is eerlijk gezegd een scenario waar ik wel eens vaker aan heb gedacht. Heel mooi dat ze nu ook echt samenkomen. Er zijn al wat ideeën voor het wederzijds benutten van merken, content en bereik, daar gaan we de komende maanden verder over nadenken”.
Paul Petermeijer, huidig directeur en eigenaar BBP, wordt in het nieuwe bedrijf directeur Business development en gaat zich ondermeer richten op internationale expansie. Bij het bedrijf werken 35 medewerkers. Lenthe’s moeder Zhomer Media Business heeft besloten tot verkoop naar wat ze noemen “een strategische heroriëntatie”.
Petermeijer: “De marketingmedia van Lenthe en BBP werkten al eerder samen als coproducenten in enkele evenementen. Dat beviel prima, want de competenties en de doelgroepen vullen elkaar goed aan. Door de krachtenbundeling ontstaan er echt nieuwe en spannende kansen voor zowel onze klanten als onze medewerkers”.
Maarten Timmers Verhoeven: “Wat betreft bereik en impact van onze mediamerken wordt de positie van onze titels fors verstevigd en verbreed. Met de gezamenlijke portfolio heeft BBP straks een optimale media mix van print, online en events, waardoor we zowel inhoudelijk als zakelijk een stevige propositie kunnen bieden aan onze lezers/bezoekers en commerciële partners”.