Merkcommunicatie en branding draaien om visuele communicatie. Een zorgvuldig ontworpen logo is daarom onmisbaar en ontzettend belangrijk. Het logo is hetgeen dat je naar buiten brengt en waar je mee communiceert, en het is ook het plaatje wat consumenten in hun hoofd zullen hebben als ze denken aan je merk. Denk maar aan McDonald’s, Apple en Starbucks.
In het tijdperk van informatie en gegevens in overvloed is het belangrijk dat je en sterk logo hebt. Een logo geeft gezicht aan de communicatie van het bedrijf en vertelt soms een verhaal op zich.
Een perfect logo moet tijdloos zijn, maar ook herkenbaar, niet snel te vergeten en het moet duidelijk het bedrijf vertegenwoordigen. DesignMantic maakte een infographic met 6 basisprincipes waar populaire logo’s op gebaseerd zijn en waar je aan kunt denken als er een logo ontworpen moet worden.
Is het bedrijf mannelijk of vrouwelijk georiënteerd? Wil je traditioneel of modern uitstralen? Professioneel of persoonlijk? Wil je zachtheid of hardheid uitstralen? Hiermee kan allemaal rekening gehouden worden met de vormgeving en het lettertype. Bekijk de infographic hieronder!