Influencer marketing is booming en staat op het punt om van experimentele fase naar vast onderdeel van de marketingmix te gaan. Van gehoorapparaten tot uitvaartverzekeraar en van kapsalon tot camping, voor iedere marketeer is het inmiddels relevant. Maar hoe zorg je ervoor dat je op lange termijn succesvol bent met influencer marketing?
Rocco Stallvord is één van de pioniers op het gebied van influencer marketing en mede-oprichter van We are First, het eerste bureau in Nederland dat zich hierin specialiseerde. Hij schat in dat er in 2017 in Nederland 100 miljoen euro in influencer marketing omgaat. En dat dat bedrag in de komende twee jaar ongetwijfeld zal verdubbelen.
Deze groeispurt zorgt ervoor dat er veel behoefte is aan kennis over influencer marketing. Voor Rocco en zijn team reden om hun jarenlange praktijkervaring te bundelen tot een boek, dat op 1 december aanstaande verschijnt. In #SPON neemt hij je mee in de wereld van influencer marketing en met gouden regels helpt hij je om een eigen strategie te bepalen.
Concreet geeft #SPON inzicht in budgetten, verschil in netwerken, het onderscheid in influencers, creatieve mogelijkheden en langetermijndenken. Daarvoor sprak de schrijver met top influencers als Serena Verbon en fotograaf en instagrammer Eelco Roos. Ook komen er marketing directors van merken, managing directors van verschillende bureaus en initiatiefnemers van The Best Social Awards en de Reclamecode Social Media aan bod.
#SPON is sinds begin deze maand in gelimiteerde oplage verkrijgbaar voor € 19,95 via http://wearefirst.nl/spon.
Wij van Dutchcowboys mogen 5 exemplaren weggeven. Kans maken doe je door je favoriete influencer te mailen naar spon@wearefirst.nl. De winnaars worden eind december bekend gemaakt!