14.08.2018
Marketing

Dit mag je niet missen tijdens de Big Data Expo 2018

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMarketing

Op woensdag 19 en donderdag 20 september staat er weer een nieuwe editie van de Big Data Expo op de agenda. In de Jaarbeurs Utrecht zullen vraag en aanbod uit de big datasector elkaar weer ontmoeten. Het is het enige evenement in de Benelux dat zich puur en alleen richt op alle facetten van datamanagement. En met 5.000 bezoekers, 100 lezingen en zo’n 85 exposanten maakt dit tot hét event als het gaat om big data.

We hebben in een eerdere blog al uitgebreid gehad over de onderwerpen Data Science en Analytics. Twee van de belangrijkste pijlers. Maar ook Business Intelligence & Digital Innovation zijn niet te onderschatten onderwerpen. Daarover dus meer in deze blog.

Business Intelligence

Slimmer opereren op basis van data die voorhanden is. Business Intelligence maakt het leven van veel organisaties een stuk eenvoudiger. Dit thema hoort dan ook gewoon bij de Big Data Expo. Enerzijds omdat we met zijn allen steeds meer data verzamelen, anderzijds omdat de techniek in sneltrein tempo door raast.

Waar tools in het verleden vooral uit presentatielagen bestonden, is de software die vandaag de dag beschikbaar is een stuk ‘slimmer’. De basis is breder, soms toegespitst op specifieke sectoren of doelgroepen. Het maken van overzichten is eenvoudiger, zelfs wanneer deze bestaat uit data van diverse systemen. Tijdens de Big Data Expo krijg je te zien wat er vandaag de dag allemaal mogelijk is. Presentaties over Business Intelligence zijn er dan ook volop tijdens de beurs.

Business Intelligence is ook gebaat bij een goede IT-infrastructuur achter de schermen (of in de cloud). Daarom is dit thema ook niet los te zien van de eerder genoemde thema’s. Het ene thema versterkt het andere namelijk.

<i>Iedereen luistert aandachtig.</i>
Iedereen luistert aandachtig.

Digital Innovation

Voor retailers is er een tijdperk aangebroken waarin het hollen is van de ene naar de andere verandering. E-commerce trends vliegen je om de oren, ze dienen zich ook op andere vlakken te ontwikkelen. Digitale innovatie lijkt de sleutel tot succes in een veranderend winkellandschap vol consumenten die steeds minder voorspelbaar zijn. Daarom is het thema Digital Innovation misschien wel actueler dan ooit.

Retailers proberen steeds meer de winkelervaringen te personaliseren. Data-analyse blikt dan een van de betere hulpmiddelen. Verwacht een consument een bepaalde service of de aanwezigheid van persoonlijke assistentie bij zijn of haar keuze. Zowel in de bricks als bij de clicks? Dan zal je daar als retailer op in moeten spelen. En dus is Digital Innovation misschien wel dé manier waarop retailers succesvol kunnen zijn en blijven. Investeren in IT, sturen op data en toewerken naar een hoge NPS hoort hierbij.

Allemaal dingen die jou aanspreken? Dan kan je je hart ophalen bij Big Data Expo. Er zijn meerdere bedrijven en leveranciers aanwezig die kunnen helpen bij het uitrollen van een strategie of systeem dan wel het aan elkaar knopen van IT-tools die leiden tot betere interactie met klanten in winkels of via webshops.

Bezoek de Big Data Expo

Nieuwsgierig geworden? En wil je meer weten over Business Intelligence en Digital Innovation? Blokkeer dan 19 en 20 september maar in je agenda, want dan wil jij bij de Big Data Expo aanwezig zijn. Aanmelden is gratis:

Klik hier om jezelf gratis aan te melden

[Afbeelding © natali_mis – Adobe Stock]

Share this post