CRM-softwarebedrijf HubSpot heeft een nieuwe medewerker voor je bedrijf ontwikkeld: het heet Breeze. Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.
Tijdens HubSpot INBOUND kondigde het de nieuwe software aan, waarbij er onder andere tijdens HubSpot GROW dieper werd ingegaan op wat het allemaal kan. Breeze kan bijvoorbeeld salesteams helpen met het blootleggen van bedrijven die mogelijk interesse hebben om zaken met je te doen, maar het kan ook klantenservicemedewerkers helpen om eerder een goed beeld te krijgen van een bellende klant. Het kan ook social media-teams helpen met het plannen en creëren van social media-posts op basis van de best practices in de marketing. Er is ook nog een content-Breeze, die je helpt langere content te schrijven, zoals blogs voor op je websites of teksten voor in je nieuwsbrief.
Informatie die al bekend is van een bepaald bedrijf wordt standaard ingevuld, zodat formulieren minder lang hoeven te zijn. Ook biedt HubSpots slimme crm op basis van een database met meer dan 200 miljoen kopersprofielen verregaande hulp bij het inschatten wat de status van een bedrijf is ten opzichte van dat van jou: zo kun je snel zien welke prospects het beste passen. Voor klantenservicemedewerkers kan de AI snel een samenvatting maken van wat er tot nu toe gebeurt is met de klant, zodat de klant het gevoel heeft dat je hem of haar echt kent en niet alles herhaald hoeft te worden. Ook kan de Breeze Customer Agent geautomatiseerde reacties geven, zodat veelgestelde vragen snel worden beantwoord.
Breeze Content Agent kan helpen met het maken van podcasts. Het is zelfs mogelijk om een reclamevideo te maken die geheel uit AI bestaat. Als voorbeeld gaf HubSpot de reclame van Trivago, waarin een man uitlegt dat je bij Trivago aan de goedkoopste hotelkamer komt. Deze reclames kunnen heel makkelijk met behulp van AI worden gemaakt, waarin een niet-bestaand persoon te zien is die een verhaal doet. Als je je er bewust van bent, dan zie je wel dat het AI is aan sommige mondbewegingen, maar voor een snelle online video hoeft dat geen probleem te zijn.
Uiteindelijk is Breeze vooral een extra hulpje tijdens je werk, een soort stagiair. Eentje die vraagt of het een meeting voor moet je opzetten. Volgens HubSpot is het de AI die de context biedt, terwijl de mensen de connectie bieden. AI doet alle drukke, administratieve bezigheden, zodat verkopers zich op hun favoriete werk kunnen richten: verkopen, overtuigen, mensen meenemen in hun visie of product. En vooral helpt het om chocola te maken van de 15 verschillende apps die sommige bedrijven gebruiken om zaken gedaan te krijgen. De data juist aan elkaar verbinden en dat weer analyseren, dat helpt. Of, zoals HubSpot het zelf noemt: Breeze is je nieuwe beste vriend op je werk. We zijn benieuwd.
Breeze Copilot, Breeze Agents en Breeze Intelligence zijn nu beschikbaar in openbare beta.