Met een nettoresultaat van 210 miljoen euro in 2012 levert Ster een substantiële bijdrage aan de mediabegroting van het ministerie van OCW. Dit resultaat is wederom het bewijs dat met publiek geld gemaakte content waarde heeft. Waarde die Ster dankzij innovatie en meedenkend vermogen sterk heeft kunnen vermarkten.
2012 was voor de gehele branche geen gemakkelijk jaar. De economie verkeert al sinds 2008 in zwaar weer. We hebben te maken met een nieuwe realiteit. Een tijd waarin groei niet meer vanzelfsprekend is. Eerdere jaarcijfers van SPOT en RAB laten zien dat de reclamebestedingen in de televisie- en radiomarkt gedaald zijn.
Binnen deze context blijft de publieke omroep programma’s maken van hoge kwaliteit en voor een breed én smal publiek. Content die in hoge mate bekeken, beluisterd en gewaardeerd wordt. Content die waarde heeft en content die waarde houdt.
Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Het Nederlands publiek weet de prachtige programma’s van de publieke omroep goed te vinden. Het onderscheidend vermogen is groot. En dat is belangrijk. Ook Ster onderscheidt zich. Met waardevol onderzoek en met de ongeëvenaarde publieksprijs Ster Gouden Loeki. Bovendien lanceerden we in 2012 de second screen app Ster Extra, een innovatie waarmee we nieuwe conversie- en activatiemogelijkheden voor onze klanten hebben ontwikkeld. De kracht van de publieke omroep, de kracht van onze mediumtypen en de kennis en kwaliteit van Ster zorgen ervoor dat we over het afgelopen jaar 210 miljoen euro kunnen bijdragen aan de mediabegroting.”