Philips heeft maandag met veel tamtam en voor het oog van de verzamelde wereldpers de bijna tien jaar oude slogan ‘let’s make things better’ ingeruild voor het kernachtigere ‘sense and simplicity’. Philips wil technologie terug brengen tot de essentie. Om invulling te geven aan die boodschap gaat Philips in de laatste drie maanden van dit jaar zo’n 80 miljoen euro uitgeven aan marketing. Tien procent van het mediabudget is bestemd voor online.
Kleisterlee werd tijdens zijn presentatie bijgestaan door Chief Marketing Officer Andrea Ragnetti, die grotendeels verantwoordelijk is voor het invullen van de nieuwe marketingstrategie van Philips. Ragnetti zei dat de slogan let’s make things better zijn werk had gedaan en benadrukte dat het revitaliseren van een van ’s werelds 100 grootste merken (te weten Philips, redactie) geen eenvoudige opgave is. Maar daarvoor krijgt hij dan ook hulp van buitenaf. Van DDB dat als reclamebureau betrokken is bij de campagne en van mediabureau Carat.
Zij zullen ervoor zorgen dat duidelijk wordt waarvoor het ‘nieuwe’ Philips precies staat. 90 procent van het totale marketingbudget rondom ‘sense and simplicity’ is bestemd voor print en tv. “10 procent is bestemd voor online maar dat percentage is groeiende,” haastte Ragnetti zich erbij te zeggen. Vreemd, want met 10% van het budget dat wordt besteed aan Internet, lijkt het wel of ze van een andere planeet komen…