18.02.2019
Media

​De eerste Pre-suasion Master van Nederland worden?

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMedia

Heb jij de 6 overtuigingsprincipes van Cialdini onder de knie? En doe jij er alles aan om jouw klant te overtuigen met de juiste boodschap? Neem dan nu de volgende stap: breng jouw klant in de juiste mindset. Want de effectiefste overtuiger treft eerst de juiste voorbereidingen, zodat de ontvanger ook openstaat voor zijn boodschap.

In de Momentmakers Masterclass leer je precies hoe je dit aanpakt. Bas Wouters is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld, en persoonlijk door Cialdini opgeleid om deze training te geven.

Cialdini’s tweede werk

Het is alweer 34 jaar geleden dat de bekende gedragspsycholoog dr. Robert Cialdini zijn bekende werk Influence [LINK] schreef. Daarna had hij lange tijd geen materie dat hij interessant genoeg vond om over te schrijven. Hij wilde nog een werk schrijven dat echt impact zou maken. Daarom kwam pas in 2016 zijn volgende werk uit: De kracht van timing. Daarin beschrijft hij het concept pre-suasion. En dat is behoorlijk powerful stuff. Zelfs ervaren overtuigers kunnen hun vaardigheden verbeteren met deze materie. Wat houdt het in en hoe pas je het toe?

Pre-suasion en persuasion: hoe zit dat?

Als je iemand wil overtuigen om bijvoorbeeld jouw product te kopen, dan kun je hem een krachtige boodschap voorschotelen. Maar hoe krachtig die ook is, het is maar hopen dat jouw klant op dat moment ook openstaat voor die boodschap.

Of heb je daar invloed op? Jazeker! Je slaat de plank mis als je geen actie opzet om de lezer eerst ontvankelijk te maken voor jouw verzoek. Dat doe je door het creëren van de juiste mindset. En daar gaat het om bij pre-suasion. Cialdini beschrijft de verhouding tussen persuasion en pre-suasion als volgt: “Optimal persuasion is achieved through optimal pre-suasion.”

Een voorbeeld: frisdrank verkopen

Een bedrijf wilde een nieuwe frisdrank promoten. Ze vroegen aan voorbijgangers: “Wil je onze nieuwe frisdrank proeven? Zo ja, mogen we dan jouw e-mailadres? Dan sturen we je een coupon waarmee je de frisdrank bij de supermarkt kunt halen.” 32% van de ondervraagden gaf hun e-mailadres om het nieuwe drankje te proberen.

Vervolgens stelde het bedrijf een extra vraag voorafgaand aan het verzoek om het e-mailadres, namelijk: “Vind jij jezelf avontuurlijk?” Vervolgens gaf maar liefst 76% van de voorbijgangers hun e-mailadres.

Hoe komt het dat deze korte vraag voor een veel beter resultaat zorgde? Statistisch gezien vindt 92% van de mensen zichzelf avontuurlijk, en iedereen beantwoordde daarom de extra vraag met “ja”. Door het stellen van deze vraag werd bij de voorbijgangers een avontuurlijke mindset gecreëerd. En avontuurlijke mensen proberen nieuwe dingen. Deze avontuurlijke mindset in combinatie met de vraag of de voorbijgangers iets nieuws wilde proberen, zorgde ervoor dat zo’n hoog percentage hun e-mailadres gaf.

frisdrank
frisdrank

Word jij de eerste Pre-suasion Master van Nederland?

Om je overtuigingskracht te vergroten, moet je dus helder hebben welke mindset jouw klant moet hebben, om open te staan voor jouw boodschap. Bas Wouters leert je hoe je dat doet in de Momentmakers Masterclass.

De Momentmakers Masterclass is ontwikkeld door Cialdini. Bas is een van de vijf gecertificeerde Pre-suasion Trainers ter wereld en de enige in Nederland die deze masterclass mag geven. Hij is daarvoor geselecteerd uit het selecte gezelschap van 19 Cialdini Method Certified Trainers (CMCT). Hij heeft hiervoor een intensieve training gehad van Cialdini zelf.

Dit leer je in de masterclass:

In deze masterclass leer je het unieke time system, het systeem waarmee jij pre-suasion praktisch leert toepassen. Hiermee leer je:

  • mensen ontvankelijk te maken voor je boodschap vóórdat ze deze gehoord hebben;
  • in welke mindset je mensen moet brengen en hoe je dat doet;
  • hoe je jouw overtuigende boodschap nog krachtiger maakt.

Dit is het resultaat:

  • Je kunt overtuigen en beïnvloeden als een expert.
  • Je weet hoe jij je online conversies en salesrendement kunt verhogen.
  • Je kunt beter onderhandelen, presenteren en managen.

Dit is de eerste keer dat deze masterclass in Nederland wordt gegeven én deze materie is nergens anders verkrijgbaar.

Wil jij vooroplopen in de overtuigingspsychologie?

Meld je dan nu aan op momentmakers.persuasion.nl

[Fotocredits © BillionPhotos.com – Adobe Stock]

Share this post