Ook grote merken beginnen steeds meer oog te krijgen voor de kracht van sociale netwerken en directe communicatie. LG, fabrikant van onder meer mobiele telefoons, lcd beeldschermen en koelkasten, besteed een toenemend deel van zijn marketingbudget aan online marketing. Na verschillende branded games ter ondersteuning van de introductie van o.a. de LG Chocolate, virale video’s voor de LG Viewty, een 5MP/120fps camera telefoon, is met de lancering van de lgemobile.hyves.nl ter ondersteuning van de nieuwe LG Secret de eerste stap naar directe communicatie gezet.
Irene Filmer, marketingmanager LG Mobile: “De betrokkenheid met het merk LG is groot. Er zijn inmiddels verschillende fansites rondom de LG telefoons ontstaan. Met de lgemobile.hyves.nl willen de LG fans wat extra’s bieden en op termijn ook daadwerkelijk de dialoog aan gaan. Welke vorm het uiteindelijk aan gaat nemen is voor ons nog even aftasten. Het is vooral ook een belangrijk leertraject. Feedback van de hyvers is welkom en komt in ruime mate. We hadden dat wel gehoopt, maar niet verwacht dat dat zo snel op gang zou komen.
De eerste actie ‘een gratis KANE T shirt bij aanmelding voor de LG Hyves‘ naar aanleiding van onze sponsoring van KANE in de Kuip zorgde voor een toeloop van aanmeldingen. Inmiddels staat de teller op ruim 1400 leden. We hadden verwacht dat je als je werkt met een commerciëele hyves, je ook op individueel niveau makkelijk met de leden van de hyves kunt communiceren. In de praktijk blijken die mogelijkheden beperkt. Om dit op te vangen hebben we een team van hyvers ingezet. Zij zijn de afgelopen dagen bezig geweest om ieder nieuw lid zijn persoonlijke bestelcode te mailen. Wat opstartprobleempjes die inmiddels onder controle zijn. Mocht je zelf ook een Kane shirt willen, de actie loopt nog tot en met 5 juli. De komende tijd wordt de lgemobile.hyves.nl verder uitgebouwd. De ‘discover your secret’ actie, een spannende ontdekkingstocht rondom onze nieuwste black label telefoon gaan binnenkort van start.