29.08.2012
Mobile

Rabobank neemt groot belang in MyOrder

By: Redactie Dutchcowboys

BlogMobile
rabobank-neemt-groot-belang-in-myorder.jpg
rabobank-neemt-groot-belang-in-myorder.jpg

Rabobank heeft 80% gekocht van de aandelen MyOrder, een m-commerce startup. De bank zal de komende jaren enkele miljoenen investeren in de verdere ontwikkeling en groei van deze mobiele bestel- en betaaloplossing.

Rabobank versterkt hiermee een leidende rol in mobiel betalen en gaat met MyOrder een stap verder. MyOrder faciliteert namelijk, anders dan andere mobiele betaalsystemen, zowel bestellen als betalen. Daardoor biedt het relevante voordelen voor de gebruiker. Oprichter Brinkman: “Je hoeft niet te wachten tot de serveerster naar je toekomt, hebt geen kleingeld bij parkeren nodig en staat niet meer in de rij voor je bioscoopkaartje.” 

Hij is in 2008 met MyOrder begonnen. Het bedrijf heeft inmiddels 20 medewerkers. Al meer dan 1 miljoen Nederlanders gebruiken hun mobieltje als betaalmiddel. Aangezien er 5,5 miljoen smartphones in ons land circuleren is de groeipotentie nog enorm.

Ruim 150.000 mensen betalen al met de gratis mobiele MyOrder App –ook voor mensen die geen klant zijn bij Rabobank- bij 4.000 locaties in de horeca, bioscopen, Thuisbezorgd.nl, SeeTickets en parkeren in verschillende steden. Daarnaast biedt MyOrder ook QR scanning services, loyalty en kortingsbonnen.

Op korte termijn wordt daar iDEAL voor mobiel als m-payment optie aan toegevoegd. Marco Bosma, directeur financiële logistiek Rabobank: “Wij zijn hier in gestapt omdat het interessant is voor onze particuliere én zakelijke klanten. MyOrder is de schakel. De consument kan op elk moment en waar dan ook een product bekijken, bestellen en betalen. De retailer draait meer omzet en krijgt meer klanten in zijn winkel. In de toekomst kan een klant zelfs inchecken bij een winkel en vervolgens op zijn lijf geschreven informatie en advies krijgen via z’n smartphone. Zo wordt de telefoon een goedgevulde mobiele winkel.

Share this post