Yahoo is de laatste tijd vaker in het nieuws. Zo maakte de zoekmachine vorige week bekend het bedrijf RayV over te nemen, een online video streaming bedrijf dat Yahoo verder gaat helpen met de verdere ontwikkeling van mobile en online video. Deze week werd bekend dat Yahoo in de Verenigde Staten gezakt is onder de 10% in search waarmee het een ‘all-time low‘ heeft bereikt. Daarnaast heeft Yahoo gisteren bekend gemaakt dat het Flurry heeft overgenomen, een bedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van mobiele applicaties.
Yahoo zegt in hun eigen blog: ‘When completed, our acquisition of Flurry will be a meaningful step for the company and reinforces our commitment to building and supporting useful, inspiring and beautiful mobile applications and monetization solutions. By joining Yahoo, Flurry will have resources to speed up the delivery of platforms that can help developers build better apps, reach the right users, and explore new revenue opportunities’.
Yahoo legt de focus met deze overname nog meer richting mobile. Flurry is geen kleine partij. Het bedrijf helpt sinds 2008 verschillende ontwikkelaars om apps te optimaliseren en te personaliseren. Momenteel maken er zo’n 170.000 ontwikkelaars gebruik van Flurry en telt het bedrijf 5.5 miljard app sessies per dag. Flurry is daarnaast een wereldwijd merk met mobiele ontwikkelaars in 150 landen.
Dat Yahoo zich verder toespitst op mobile is een logische stap. In het rapport van vorige week bleek dat meer dan de helft van al het Yahoo bezoek via mobile gaat. Daarnaast spendeert de gemiddelde Yahoo gebruiker 86% van zijn tijd aan apps.
Met de overname van Flurry gaat Yahoo zijn mobile advertising verder optimaliseren. Ook belooft Yahoo aan zijn gebruikers een persoonlijke en inspirerende app ervaring.