Spotify heeft inmiddels 30 miljoen betalende abonnees. Zo heeft Daniel Ek, CEO van Spotify, via Twitter naar buiten gebracht.
In juni vorig jaar was de laatste update, destijds stond de teller op 20 miljoen betalende abonnees. Dat maakte de muziekstreamingdienst bekend een dag voor de lancering van Apple Music.
Dit nieuwe cijfer laat zien dat al deze nieuwe concurrentie verder weinig impact heeft op de groei van Spotify.
In de 9 maanden dat Apple Music nu beschikbaar is heeft de dienst zo’n 11 miljoen abonnees weten te strikken. Spotify heeft over diezelfde periode 10 miljoen betalende abonnees erbij gekregen.
Exclusieve content van ondermeer Adele, Coldplay, Drake, Future, Rihanna, The 1975 en ook Kanye West is iets waar Apple Music en ook Tidal verwachten mee te gaan scoren. Maar dit is dus nog niet van invloed geweest op de groei bij Spotify.
In 2014 had de Zweedse dienst in totaal 10 miljoen abonnees, daar zijn er dus per jaar 10 miljoen bijgekomen. En dit zijn dus mooie cijfers voor Spotify. De markt van het streamen van muziek is al bijna meer dan decennia oud, toch is de strijd om wie hier de dominante partij zal worden pas net losgebarsten.