Bij datingapp Tinder zitten ze niet stil. Lanceerde de app een paar weken geleden nog de speciale ‘Festival Mode’, nu lijken er weer twee nieuwe opties aan te komen. De gratis versie van de app wordt sowieso steeds verder uitgekleed om meer mensen te laten betalen voor het gebruik van Tinder.
Een van de tests die ze doen is om niet-abonnees te laten betalen om leesbevestigingen in chats te bekijken. Een andere test, bedoeld voor Tinder Gold en Tinder Plus abonnees, richt zich op het doorbreken van algoritmes. Op die manier wordt je profiel vaker weergegeven als topmatch. De Boost bestond al en deze nieuwe optie heet Super Boost.
Wil je graag weten of je nieuwe match je bericht heeft gelezen? Dan kun je betalen om leesbevestigingen in te schakelen voor individuele chats. Je kunt dan ook zien wanneer je match dit heeft gezien. Aangezien het als gebruiker mogelijk is om leesbevestigingen uit te schakelen, zal de functie dus niet altijd zinvol zijn. Overigens staan leesbevestigingen standaard ingeschakeld. Als je niet wilt dat andere mensen zien dat je een bericht hebt gelezen, kun je ze beter uitschakelen. Wil je gebruik maken van de nieuwe functie? Tinder is van plan de leesbevestigingsfunctie in pakketten aan te bieden, waarna je ze als gebruiker kan inzetten op specifieke chats. Het kan natuurlijk ook best jammer zijn als je ziet dat jouw bericht wel is gelezen, maar je match niet de moeite neemt om te reageren. En om dat dan te weten, heb je Tinder al betaald.
De andere test die Tinder doet is die van de Super Boost. Net als bij de Boost, waarmee je 30 minuten lang als eerste wordt getoond aan potentiële matches, kun je met Super Boost bij nog meer mensen onder de aandacht komen. Tinder zegt dat het profiel van een gebruiker bij 100 keer meer mensen onder de aandacht komt dan normaal. Hoe lang je gebruik kunt maken van de Super Boost is nog niet bekend. Het is een opgewaardeerde versie van Boost, waarmee je als gebruiker 10 keer meer profielweergaven hebt. Sommige gebruikers kunnen de Super Boost nu al uittesten. Het is nog niet zeker dat de optie ook daadwerkelijk op de markt wordt gebracht door Tinder.