SAP heeft de deuren geopend van het eerste SAP Experience Center in Nederland. Hier kunnen klanten, partners en andere geïnteresseerden inspiratie opdoen, samenwerken aan innovaties en leren hoe zij dankzij originele ideeën en moderne technologie als Robotic Process Automation (RPA), machine learning en conversational AI kunnen uitgroeien tot een ‘intelligent enterprise’.
De opening past in de wereldwijde strategie waarbij SAP in diverse steden Experience Centers opzet. Het bedrijf wil hiermee de grenzen opzoeken en overschrijden van wat mensen denken dat mogelijk is met moderne technologie. Daarnaast biedt het center een vaste locatie voor designthinkingsessies en de ontwikkeling van prototypen. Ook gaat SAP diverse events organiseren waarbij steeds een specifieke technologie centraal staat.
Het Experience Center is gevestigd in het hoofdkantoor van SAP Nederland in ‘s-Hertogenbosch. En het is opgedeeld in een aantal ruimten met ieder een specifieke functie, waaronder de:
Naast inspirerende fictieve scenario’s bevat het SAP Experience Center ook een aantal demo-opstellingen van daadwerkelijk gerealiseerde innovatiecases. Een goed voorbeeld is het smartcityplatform dat SAP samen met Signify, het voormalige Philips Lighting, heeft gerealiseerd. Met behulp van Signify’s slimme verlichtingsmanagementsystemen en het SAP HANA-platform leggen steden een solide basis voor een smart city en kunnen zij bijvoorbeeld via ‘light on demand’ kosten besparen. In het Experience Center is zo’n slimme lantaarnpaal van Signify tentoongesteld; de ‘BrightSites smart pole’.
De slogan van de SAP Experience Centers luidt ‘Meet, Inspire, Engage’. “We willen met onze centers ontmoetingen realiseren, inspireren en tot actie aanzetten”, verklaart Twan van den Broek, customer innovation architect bij SAP Nederland.