Een interessant artikel van Erno Hannink dat meer aandacht verdient. Klik door voor de rest.
Ter illustratie licht ik nu toe waarom ik mijn profiel zo heb opgezet. Voor de duidelijkheid, hierbij heb ik de aanwijzingen van Guy Kawasaki ter harte genomen; LinkedIn Profile Extreme Makeover en Ten Ways to Use LinkedIn.
Foto: er is een foto toegevoegd. Een profiel met foto geeft meer vertrouwen. Je kunt de persoon achter het profiel net iets beter leren kennen. We moeten namelijk eerste vertrouwen opbouwen voordat er iemand contact met je zoekt.
Email: ik heb een emailadres toegevoegd om zo het verbinden eenvoudiger te maken. Hierover later meer.
Boodschap: ik heb hier mijn 10-seconden-boodschap toegevoegd. Als bezoeker kun je snel zien of het voor jou van toepassing is. Het geeft een duidelijkere uitleg dan bijvoorbeeld ‘coach’.
Huidige werkzaamheden: al mijn huidige werkzaamheden staan er op. Geeft een compleet beeld.
Vorige werkzaamheden: alle werkzaamheden zijn genoemd, niet alleen banen. Kun je weer eenvoudiger op gevonden worden.
Mijn opleidingen: alle opleidingen om contact met oud-studiegenoten te vereenvoudigen (oud netwerk re-activeren)
Online links: zakelijke website, persoonlijke website en weblog; Zo kan een bezoeker nog verder kijken dan dit profiel. Er zijn 3 links die je kunt toevoegen. Geef de 3 belangrijkste. Heeft ook een positief effect op de resultaten van deze sites in de zoekmachines.