Volgende week zaterdag gaat ‘s-werelds populairste wielerronde weer van start. De Tour de France.
Alle lijstjes worden weer ingevuld en de tourpoules duiken weer op. Na het succes van vorig jaar hebben Hyves en de Telegraaf dit jaar een verbeterde Tourpoule. Zo is ondermeer de aanmeldprocedure eenvoudiger geworden, gewoon met je hyves account, en door dat te doen speel je automatisch tegen Hyves vrienden die ook meedoen.
Dit jaar moet je een team van 20 wielrenners kiezen waarvan er 9 per etappe mee doen. Het spelconcept is erop gericht nieuws over de Tour de France, spelelementen als competitie en sociale interactie te integreren. Op tourpoule.telesport.nl en hyves.nl/tourpoule verzorgt de Telesportredactie tips en achtergronden om de juiste ploeg samen te stellen.
Thijs van Pinxteren, channel manager Sport bij de Telegraaf. “Hyves biedt bij de Tourpoule het virale en sociale effect. Telesport neemt de journalistieke en informatieve componenten voor haar rekening. Samen bereiken wij een enorm breed publiek. In het vernieuwde concept staat de Tourbeleving voorop. Wij hopen dat wij hiermee iets neerzetten waar alle deelnemers net zoveel plezier aan beleven als vorig jaar.”