Twee binnen en nog twee te gaan voor de Microsoft–Yahoo Search ads deal. Zowel de Canadese als de Australische anti-trust autoriteiten hebben toestemming gegeven voor de omstreden deal. Gezamenlijk hebben zij dit aangekondigd en dit is gepubliceerd op het SeattlePI blog.
Yahoo en Microsoft verklaarden gezamenlijk: “Microsoft and Yahoo! have been notified that Australian and Canadian authorities have separately concluded their reviews and have no objections to our proposed search agreement.”
De twee bedrijven laten weten dat deze deal de weg zal vrijmaken voor een meer concurrerende markt ten behoeve van de consumenten, adverteerders en uitgevers en hopen dat de deal zal worden gesloten in 2010.
De deal lijkt geen probleem te zijn, gezien er al een bestaand partnerschap is met Yahoo! en Microsoft in Australie. De ACCC is van mening dat deze deal, van zowel Microsoft als Yahoo een waardige concurrent van Google zal maken.
Ondertussen is het Canadian Competition Bureau ook klaar met de herziening van de Search Ads deal. Zij hebben echter nog geen openbare verklaring gegeven akkoord te gaan. Met deze nieuwe informatie, is het nu alleen nog wachten op de Europese en Amerikaanse anti-trust instanties. Welke naar mening van veel analisten het Microsoft en Yahoo niet gemakkelijk zullen maken.