16.09.2011
Online

Brandfighters start Post-It War samen met T-Mobile voor lancering Ideafighters

By: Jeroen de Hooge

BlogOnline

Sinds afgelopen maandag is het post-it oorlog in Nederland. Twee post-it mannetjes bezochten drukke plekken in het land en de grootste post-it creatie van Nederland, van ruim 12.000 post-its, op het hoofdkantoor van T-Mobile (zie foto) trokken de aandacht. Via Twitter werd rondgevraagd naar het mysterie rondom #CTOTY. Tot nu. Het gaat namelijk om de lancering van de zoektocht naar hét creatief talent van Nederland: de Creative Talent of the Year Challenge (CTOTY).

Creatieven kunnen tot 9 oktober concepten insturen om een online campagne te bedenken die bekendheid creëert voor het feit dat T-Mobile dé communicatiepartner is van War Child en hen ondersteunt met mensen en middelen. De winnaar krijgt 5.000 euro en ziet zijn/haar idee werkelijk uitgevoerd worden!

brandfighters-start-post-it-war-samen-me.jpg
brandfighters-start-post-it-war-samen-me.jpg

Deze prijs is in het leven geroepen om Brandfighters’ nieuwste platform te lanceren: Ideafighters. Hier krijgt conceptueel talent de kans hun creativiteit in te zetten voor merken. Merken die behoefte hebben aan vernieuwende input kunnen een Idea Challenge uitzetten waar creatieven op los kunnen gaan. Door mee te doen bouwen ze aan hun portfolio en maken ze kans op flinke exposure!

Door deze manier van werken (crowdsourcing) krijgen merken verschillende inzichten en input van allerlei verschillende soorten creatieven. De afgelopen 2,5 jaar deed Brandfighters dit al met reclame video’s, waarvoor een community is opgebouwd met meer dan 2.700 filmmakers uit Nederland en België. Met de lancering van Ideafighters gaat Brandfighters nu dus ook creatieve concepten uitbesteden en bouwen aan een community van conceptuele denkers. Wil je ook meedoen? Ga naar de website en laat je creativiteit zien!

Share this post