De dagelijkse aanbiedingen website LivingSocial, die ondersteund wordt door Amazon, heeft in het tweede kwartaal opnieuw verlies geleden, zo weet Bloomberg te melden. Het enige verschil is dat het verlies de helft minder is dan een jaar ervoor. Toen had het bedrijf een nettoverlies van 198 miljoen, terwijl het dit jaar een nettoverlies van 93 miljoen heeft. LivingSocial is de voornaamste concurrent van de bekende website Groupon. Het bedrijf levert kortingen op restaurants, hotels, evenementen, goederen en services.
Brendan Lewis, woordvoerder voor het in Washington opererende bedrijf LivingSocial, weigerde antwoord te geven op de uitlatingen van Amazon. Amazon heeft een aandeel van 29% in LivingSocial. Amazon vertelt dat de waarde van de investering ook is gedaald. In het tweede kwartaal was de waarde van de investering 271 miljoen dollar ten opzichte van 298 miljoen in de voorgaande 3 maanden.
Groupon doet echter wel goede zaken, ook in het buitenland. Het bedrijf heeft de afgelopen maanden alleen maar positieve berichten naar buiten gebracht. Dit zou kunnen betekenen dat LivingSocial de concurrentiestrijd niet heeft gewonnen en dat het zal moeten kijken naar andere oplossingen om het verlies te verkleinen.