Thuiswerken zijn we toch massaal gaan doen sinds vorig jaar het coronavirus uitbrak. Het was een logische stap om verdere verspreiding van het virus op de bedrijfsvloer tegen te gaan. Maar inmiddels zijn we bijna een jaar verder. En dat vele thuiswerken lijkt toch een beetje de norm te worden. Aan jou, of aan je baas, om ervoor te zorgen dat je thuis van alle gemakken voorzien bent. Effectief aan het werk blijven doe je met deze 5 tips. En dan helpt een gezonde en productieve werkplek zeker mee. Logisch dus dat we de afgelopen maanden veel kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. Ruim twee op de vijf (44%) thuiswerkers hebben tijdens de coronacrisis spullen gekocht voor de thuiswerkplek. De helft van alle thuiswerkers (48%) heeft geen bijdrage van de werkgever hiervoor gekregen. Zo blijkt uit de Thuiswerk Monitor.
Meer dan twee op de vijf thuiswerkers (44%) hebben inmiddels kantoorproducten gekocht voor de thuiswerkplek. Gemiddeld gaven ze hier zo’n €359 aan uit. Dit komt neer op bijna €400 miljoen aan kantoorproducten voor heel Nederland. Het merendeel hiervan bestaat uit computeraccessoires en meubilair. Een kwart van de thuiswerkers (25%) heeft de werkplek geoptimaliseerd zonder iets te kopen.
De voornaamste kantoorproducten die men kocht zijn computerschermen (30%) en bureaustoelen (30%). Een kwart van de thuiswerkers heeft een bureau (25%) aangeschaft. Een bijna even groot deel kocht laptops (12%) en laptopstandaarden (12%). Printers zijn met 5% een stuk minder populair. En er was zo’n 4% die speciaal voor het thuiskantoor een koffiezetapparaat bestelde, ook thuis wil je natuurlijk een lekker bakkie om de dag mee te beginnen.
Bureaus (49%) kocht men voornamelijk in fysieke winkels. Bureaustoelen (39%) zijn vooral online aangeschaft. Thuiswerkers bestelden beide producten het vaakst bij IKEA. Daarentegen werden zowel laptopstandaarden (64%) als computerschermen (49%) weer vaker online gekocht. De voornaamste aankoopkanalen hiervoor waren Coolblue en bol.com.
[Fotocredits © fizkes – Adobe Stock]